REKLAMA

Ubezpieczenie na kółkach

REKLAMA
REKLAMA

Każdy zarejestrowany w Polsce pojazd – zarówno prywatny, jak i używany na potrzeby biznesowe – musi mieć przewidziane przez nasze prawodawstwo ubezpieczenie, czyli przede wszystkim OC. Dotyczy to również samochodów firm kurierskich, których z roku na rok jest w Polsce coraz więcej. Firma konsultingowa i audytorska PwC (PricewaterhouseCoopers), w raporcie „Perspektywy wzrostu rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce do 2018 roku” przewiduje, że wzrost przychodów na tym rynku utrzyma się na poziomie ponad 10% rocznie, a z zakładanego na 2017 rok około 6 mld zł, w 2018 roku osiągnie wartość prawie 6,5 mld zł. Według przewidywań, liczba paczek krajowych i zagranicznych, ekspresowych praz ekonomicznych wzrośnie z 400 mln sztuk w 2017 roku do 450 mln w roku 2018.

Warto się ubezpieczyć

Samochody są w firmach kurierskich podstawowym narzędziem pracy. Kiedy stoją bezczynnie, nie przynoszą firmie zysku. Ich naprawy mogą być bardzo kosztowne i jeśli przydarzają się często, mogą wręcz doprowadzić do bankructwa. Dlatego, będąc właścicielem firmy kurierskiej, warto mieć wykupione dodatkowe ubezpieczenia na tego typu okoliczności. Gdzie ich szukać? Niestety, nie mamy w Polsce firm ubezpieczeniowych, które specjalizowałyby się w tego typu polisach. Szkoda, bo w krajach Europy Zachodniej funkcjonują z powodzeniem. Jedną z firm oferujących Courier insurance, czyli ubezpieczenie dla kurierów, jest towarzystwo ubezpieczeniowe Insurance Factory z siedzibą na Wyspach Brytyjskich. Oferta dostępna jest na stronie https://www.insurancefactory.co.uk/van-insurance/courier-insurance.

U nas takich firm na razie nie ma, zatem rodzime przedsiębiorstwa przewozowe muszą szukać na rynku propozycji ubezpieczeniowych, które mogłyby wykorzystać w swojej działalności. Do takich rozwiązań należy decyzja o wykupie polis dodatkowych. Oprócz obowiązkowego OC, dostępne są również dobrowolne ubezpieczenia, takie jak: Auto Casco, ubezpieczenie „Szyby” (ich wymiana może być bardzo kosztowna) czy wreszcie NNW, a więc ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków.

Dostępne na rynku oferty znacznie różnią się od siebie nie tylko zakresem, ale również ceną dlatego warto je porównać i wybrać najkorzystniejszą dla firmy kurierskiej, którą prowadzimy.


*** Materiał przygotowany we współpracy z klientem

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES