REKLAMA
Tydzień Mody w Kopenhadze AW24 harmonogram

Znamy harmonogram Tygodnia Mody w Kopenhadze. Zabraknie pokazu kultowej duńskiej marki

REKLAMA

Tydzień Mody w Kopenhadze przyciąga uwagę bacznych obserwatorów trendów z całego świata. W ciągu ostatnich lat Duńczycy stworzyli zupełnie nowe oblicze modowego święta, gdzie oprócz prezentacji najnowszych kolekcji, równie mocno skupiają się na promowaniu zrównoważonego rozwoju i wsparciu młodych talentów. Organizatorzy wydarzenia ujawnili harmonogram nadciągającego Copenhagen Fashion Week na sezon jesień-zima 2024. Wiemy już, ze zabranie na nim jednego z najbardziej wyczekiwanych pokazów. 

Przeczytaj również: Podsumowanie tygodnia mody w Kopenhadze. Oto najlepsze pokazy CphFW wiosna-lato 2024

W ramach nadchodzącego Tygodnia Mody w Kopenhadze ogłoszono pokazy 31 marek, które zaprezentują się od 29 stycznia do 2 lutego 2024. W wyniku unikalnego procesu selekcji marki zostały wybrane zarówno na podstawie kryteriów projektowania, jak i z perspektywy kryteriów wartości i mody zrównoważonej, które obejmują 18 standardów CPHFW.

Wśród popularnych marek, które przedstawią swoje nowe kolekcje są: Gestuz, Rotate, Stine Goya czy Lovechild 1979. Zaskoczeniem może okazać się brak pokazu Ganni – jednej z najpopularniejszych duńskich marek, która prezentowała swoje kolekcje nieprzerwanie od 2014 roku.

Marka Ganni nie znika jednak zupełnie z harmonogramu CPHW. Jej udział w tym sezonie będzie polegał na wsparciu powracającego programu mentoringowego NewTalent, jednego z kluczowych punktów nadchodzącego wydarzenia. Inauguracją programu będzie pokaz jego stypendysty, projektanta Nicklasa Skovgaarda. NewTalent to program dla młodych talentów dla wschodzących skandynawskich marek działających na rynku krócej niż pięć lat.

Podczas edycji AW24 program obejmie cztery marki. Kontynuacją działań z poprzedniego sezonu będzie prezentacja Rolf Ekroth i Nicklas Skovgaard, a do programu dołączą Alectra Rothschild/Masculina i Stamm. W nadchodzącej edycji wyróżnienie One To Watch otrzymają trzy marki: Martin Quad, Sloth Rousing i MLGA. Marki objęte programem otrzymają wsparcie przez trzy kolejne sezony w postaci wsparcia finansowego, mentoringu, ofert partnerskich, profesjonalnych doradców. Ich pokazy będą wprowadzone do oficjalnego harmonogramu CPHFW.

Globalny zasięg, jaki nieustannie zdobywa Copenhagen Fashion Week, świadczy o roli, jaką musi odegrać tydzień mody, aby oczekiwać pozytywnych zmian ze strony międzynarodowych i nordyckich liderów branży modowej. Wdrażając Tydzień Mody w Kopenhadze jako kluczową aktywację kulturalną, proponujemy nową definicje tego, może on symbolizować, a nasz ciągły rozwój tylko to podkreśla” – zaznaczyła Dyrektor generalna Cecilie Thorsmark.

Pełen harmonogram CPHFW można znaleźć TUTAJ

Zdjęcie główne: pokaz Gestuz, instagram @cphfw

Przeczytaj również: Case study GANNI, czyli jak dziś zbudować cool markę. Czego możemy się nauczyć na jej przykładzie?

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

cphfw

GANNI

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES