Tęcza wraca na Zbawixa: Projektant Jackob Buczyński rusza z kampanią społeczną

410

Kampania “Tęcza wraca na Zbawixa” to głos projektanta Jackoba Buczynskiego, który uważa że ubrania oprócz wyglądu i części wizualnej muszą nieść za sobą historie, mieć głos i odpowiadać na rzeczywistość, która nas otacza.

Czerwcowe akcje w up-cyclingowej marce Jackoba Buczyńskiego rozpoczynają się publikacją flash moba, który nagrywany był 15 maja na Placu Zbawiciela – zaraz obok miejsca, w którym stała słynna, kilka razy spalona tęcza performerki Julity Wójcik. To właśnie ta tęcza skłoniła Jackoba do refleksji nad tym jak zmieniła się Warszawa i Polska na przestrzeni lat jego młodości i dorastania. Życie stało się mniej komfortowe, mniej otwarte i coraz bardziej niebezpieczne w homofobicznej Polsce.

Kampania “Tęcza wraca na Zbawixa” to głos o tym że musimy pamiętać o wartościach takich jak wolność, miłość, równość. Musimy pamiętać o tym, że mamy ogromną życiową potrzebę bliskości, otwartości i poczucia bezpieczeństwa. I mimo że zabrano nam symbolicznie tęczę z Placu Zbawiciela, nie zapominajmy, że mamy ją w sobie i nikt nam jej tak naprawdę nie odbierze. Bez względu na wydarzenia wokół nas musimy mocno wierzyć i ufać naszym wartościom i mówić o nich głośno – podkreśla Jackob Buczyński.

Projektant w czerwcu, miesiącu dumy, przygotował również wsparcie dla społeczności LGBTQ+. Tuż przed Paradą Równości w swojej pracowni rezygnuje z realizowania kolejnych zamówień – w zamian, od 7 czerwca będzie za darmo przyszywać chętnym na kurtki tęczowe, patchworkowe flagi. W pracowni na Kolejowej w Warszawie czekać będzie również wielka fredzlowa flaga wykonana z materiałów z odzysku.

>>> Przeczytaj również: Zalando daje pracownikom tydzień płatnego urlopu w podziękowaniu za ciężką pracę w pandemii