REKLAMA
Desigual stworzy kolekcję na zamówienie.

Słynna marka podejmuje walkę z nadprodukcją ubrań

REKLAMA

Czy jesteśmy świadkami początku prawdziwej rewolucji na rynku, czy może po prostu … powracamy do popularnego niegdyś szycia na zamówienie? Desigual wykorzysta sztuczną inteligencję do walki z nadprodukcją odzieży.

Desigual, hiszpańska marka odzieżowa, przedstawiła innowacyjny pomysł tworzenia kolekcji i dodatków. Z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, marka zamierza zbierać indywidualne zamówienia od swoich klientów, by następnie przystąpić do procesu ich produkcji. To jej sposób na walkę z nadwyżkami produkcji czy marnowaniem zasobów. Na wybrane ubrania i akcesoria będzie jednak trzeba chwilę poczekać, bowiem czas oczekiwania wynosi aż 90 dni. 

Według twórcy marki, Tomasa Meyera, tak indywidualne podejście w produkcji ma stworzyć nową, innowacyjną drogę dla kolejnych twórców, by docelowo stać się przyszłością w świecie mody. Klientom marki Desigual ma z kolei zapewnić nowe, unikalne doświadczenia i budowanie silniejszej relacji z marką, która m.in. na bieżąco będzie dostarczać informacje o etapie tworzenia zamówienia. 

Pomysł hiszpańskiej marki spotkał się z wieloma przychylnymi opiniami klientów, którzy doceniają troskę o środowisko, jak i zmianę podejścia do samego procesu produkcji, poprzez zwrócenie uwagi na prawdziwą wartość ubrania i ilość zasobów, jaka wykorzystywana jest do stworzenia pojedynczej sztuki odzieży. Nie brakuje również głosów zaskoczenia od osób, które nieprzerwanie korzystają z usług szycia na zamówienie. Innowacją w tej kwestii może okazać się jednak wplecenie do procesu produkcji sztucznej inteligencji, choć i z tą polscy konsumenci mieli okazję się zapoznać chociażby za sprawą najnowszej kolekcji marki Naoko. 

Dowiedz się więcej: NAOKO.AI: innowacyjny projekt polskiej marki, który zmienia zasady gry na światowym rynku modowym

Obecnie usługa tworzenia na zamówienie dostępna jest wyłącznie dla klientów Desigual z Hiszpanii, Niemiec, Francji i Włoch. Wkrótce jednak może pojawić się na kolejnych rynkach. 

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES