Ruszyła rekrutacja na 5. edycję studiów podyplomowych “Prawo i zarządzanie w sektorze mody” na Uczelni Łazarskiego

Piąta edycja studiów podyplomowych przed nami. Poprzednie edycje pokazały, że jest się czym chwalić. Ponad połowa z naszej grupy studentów zmieniła pracę lub podjęła się nowych wyzwań w sektorze mody jeszcze w trakcie trwania programu. Czas na kolejną grupę studentów, którym postaramy się przekazać jeszcze więcej unikalnej wiedzy i doświadczenia. 

Dlaczego te studia są wyjątkowe?

184 godziny z ponad 30 wykładowcami na co dzień pracującymi w branży mody daje ogromne pokłady inspiracji oraz możliwości networkingu.

Na co stawiamy?

Przede wszystkim na praktyczny wymiar studiów.

Co więcej, moduł prawny będzie prowadzony w formie warsztatów, podczas których zostaną przeanalizowane problemy, z którymi to branża boryka się każdego dnia.

Pogłębiliśmy moduły specjalizacyjne w zakresie: fashion e-commerce i zrównoważonego rozwoju.

Teraz Uczelnia Łazarskiego oferuje pożyczkę na studia. Aplikuj już dziś

Program „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” powstał we współpracy z najlepszymi specjalistami w swoich dziedzinach, a także z naszym portalem. Studia pozwolą studentom na zdobycie kompleksowej wiedzy z zakresu biznesu: kupiectwa, product managementu, e-commerce, handlu międzynarodowego, komunikacji, finansów oraz prawa oscylującego wokół wszystkich wyżej wymienionych zagadnień. Program studiów został zbudowany w taki sposób, aby dotknął wszystkich tematów, z którymi na co dzień spotyka się każda firma modowa. Co więcej, zaproszona do współpracy kadra oraz inni studenci to bezcenne kontakty niezbędne do budowania swojej kariery w branży mody. Stawiamy na networking.

Moda to biznes

„Prawo i zarządzanie w sektorze mody” to program składający się z dwóch części: biznesowej oraz prawnej.

Na liście wykładowców znalazły się też takie nazwiska jak: Monika Kapłan, wieloletnia praktyk marketingu mody, która odbudowała markę Reserved czy ostatnio CCC; Diana Okular, która wprowadziła do Polski markę Nk-ed i odbudowała SprandiOlga Lemańska z G Poland– największej agencji specjalizującej się w handlu B2B z międzynarodowymi markami; Ania Borkowska prezeska marki Robert KupiszDagmara Habiera specjalista od Visual Merchandisingu; a także adwokaci i radcowie prawni: Marek Oleksyn, specjalista z zakresu własności intelektualnej, doceniony, m.in przez międzynarodowe rankingi prawne; Justyna Wilczyńska – Baraniak – specjalistka w zakresie nowych technologii, w tym również w branży fashion czy Katarzyna Nosal – Gorzeń, partner KPMG doradzający, m.in. branży retail. To dopiero początek tej listy. Wszystkie nazwiska znajdziecie na stronie naszego kierunku.

Wiedza z CSR na studiach

Od lutego 2019 r. jesteśmy członkiem grupy roboczej (Promoting broader climate action) działającej pod egidą ONZ w ramach wsparcia Karty Działań Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wiedzę i specjalistów z dziedziny zrównoważonego rozwoju postanowiliśmy poszerzyć zakres godzin dotyczący aspektów CSR. W programie uwzględniliśmy takie zajęcia jak:

SUSTAINABLE FASHION 

  • Inicjatywy sektorowe w zakresie zrównoważonego rozwoju 
  • Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju w sektorze mody 
  • Komunikacja 
  • Świadomy konsument 
  • Moda cyrkularna 
  • Aspekty biznesowe oraz finansowe zrównoważonego rozwoju (w tym – raporty zrównoważonego rozwoju)

Studia nagrodzone Certyfikatem z „Studia z Przyszłością” 

W lutym 2020 r. kierunek „Prawo i Zarządzanie w Sektorze Mody” został wyróżniony decyzją Komisji Akredytacyjnej Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością” 2019/2020

Szczegóły programu znajdziecie poniżej, a tymczasem APLIKUJCIE TUTAJ.

Przenosimy część zajęć do sieci

W roku akademickim 2019/2020, w wyniku epidemii COVID-19, zostaliśmy postawieni przed wyzwaniem natychmiastowego przeorganizowania i przeniesienia zajęć z sal wykładowych do pokoi wirtualnych.

W roku akademickim 2021/22 30% zajęć odbędzie się w trybie stacjonarnym, a pozostałe 70% w sieci. 

Zajęcia wirtualne okazały się dużym ułatwieniem dla osób dojeżdżających spoza Warszawy pozwalając na oszczędność czasu i kosztów dojazdu oraz pobytu. Taka forma zajęć umożliwiła nam jednocześnie zaproszenie na dodatkowe występy gości specjalnych.

Program

Biznesowe aspekty działalności w sektorze mody

  • Moda – Wstęp do Rynku Mody
  • Czy warto zakładać własną markę modową?
  • Forecasting czyli Planowanie sprzedaży
  • Inventory czyli zarządzanie stanem magazynowym
  • Budżetowanie
  • Strategie sprzedaży/ e-commerce 
  • Analiza danych
  • Praca z galeriami handlowymi
  • Kim jest klient galerii handlowych – mierzenie ruchu
  • Licencje w sektorze mody
  • Pozyskiwanie inwestorów i środków z funduszy unijnych
  • Ekspansja na rynki zagraniczne polskich spółek odzieżowych
  • Skuteczna sprzedaż
  • Visual Merchandising (galeria handlowa)
  • Merchandising czyli zarządzanie produktem
  • Technologie w modzie

Produkt w sektorze mody

  • Materiałoznawstwo
  • Product development
  • Kupiectwo
  • Modelowanie biznesowe czyli jak policzyć swój biznes
  • Brand Management czyli jak sprzedawać w kanale wholesale / B2B
  • Zarządzanie kolekcją
  • Trendwatching, czyli badanie trendów w modzie

Komunikacja w sektorze mody

  • Podstawy marketingu
  • Kreowanie strategii komunikacji w Modzie/ Fashion Marketing (+ CASE STUDIES)
  • Praca z agencją / Showbiznes
  • Digital marketing i praca z mediami
  • Social Media jako narzędzie sprzedaży
  • Storytelling
  • Produkcja i choreografia pokazów mody — kreowanie eventów od konceptu po realizację
  • Zrównoważona moda
  • Sztuka prezentacji
  • HR/praca w modzie
  • Zarządzanie kryzysem

Branża modowa w świetle prawa – własność intelektualna, dobra osobiste i dane na rynku mody

  • Co zyskasz chroniąc swoje wzory wzornictwo?
  • „All rights reserved” czyli jak w polskim segmencie modowym chronić twórczość
  •  „Confidential” czyli czym jest tajemnica przedsiębiorstwa i jak ją skutecznie chronić na konkurencyjnym rynku
  • Ochrona marki – co i jak chronić
  • Procesowe środki ochrony praw własności intelektualnej i dóbr osobistych
  • Umowy – „must have” każdego przedsiębiorcy
  • Dobra osobiste i dane osobowe na rynku mody
  • Jak chronić wizerunek?
  • Bez kreatywnego personelu ani rusz – elementy prawa pracy oraz regulacje dotyczące twórczości pracowniczej. 

Świat on-line – promocja, reklama, konsument i uczciwa konkurencja

  • Handel w internecie a prawo
  • Konsument w branży fashion – za co może nas pokochać, a za co hejtować?
  • Prawne aspekty promocji i reklamy
  • (Nie)uczciwa konkurencja: formy przekroczenia granic w walce o klienta i konsekwencje takich czynów 

Strategia prawna w sektorze mody

  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty prawne
  • Jak założyć i prowadzić spółkę modową – aspekty podatkowe

STRUCTOGRAM (moduł fakultatywny)

  • Structogram 1- Klucz do poznania siebie

EGZAMIN DYPLOMOWY

Wszystkie szczegóły dotyczące programu znajdziecie na stronie Akademi Biznesu i Prawa Mody na Uczeni Łazarskiego.

Newsletter

FASHION BIZNES