REKLAMA

Ranking najlepszych kont Instagramowych w Polsce. Raport NapoleonCat.com

REKLAMA

Portal NapoleonCat opublikował dane statystyczne z preferencji użytkowników polskiego Instagrama. Nie da się ukryć, że ten kanał społecznościowy był jednym z najgorętszych tematów mijającego roku.

Przez chwilę wątpiono nawet, czy aby Instagram przetrwa po tym, jak znalazł się w rękach Facebooka. Nic bardziej mylnego. Z raportu NapeoleonCat dowiadujemy się, że każdego miesiąca z Instagrama korzysta 400 milionów użytkowników. W Polsce są to już ponad dwa miliony, z czego tylko 29% to osoby poniżej 18 roku życia. Ta informacja jest istotna z punktu widzenia marketerów, gdyż pokazuje znaczącą siłę nabywczą użytkowników tego medium.

Źródło: NapoleonCat.com
Źródło: NapoleonCat.com

Biorąc pod uwagę 100 najpopularniejszych kont, najczęstszymi tematami Instagrama są moda i uroda — 52% i 10%. Stąd największe polskie profile na Instagramie to mieszanka celebrytów, blogerów i vlogerów oraz marek. 95% publikowanych treści stanowią zdjęcia, pozostałe 5% to kontent video. Kobiety korzystają z Instagrama częściej niż mężczyźni. Ten fakt może uzasadniać mocną obecność marek odzieżowych, szczególnie streetwearowych na tym kanale, w końcu to kobiety więcej i częściej wydają na zakupy.

Źródło: NapoleonCat.com
Źródło: NapoleonCat.com

Instagram, pomimo tego, że dostępny jest tylko jako aplikacja na telefon, wprowadził kilka znaczących zmian: udostępnił możliwość emitowania reklam (integracja z systemem reklamowym Facebooka), angażuje użytkowników i pomaga w pozyskiwaniu nowych obserwujących poprzez moduł „Engage”. Umożliwia on śledzenie na bieżąco treści publikowanych przez innych użytkowników, zawierających określone hashtagi lub oznaczonych w konkretnych lokalizacjach (np. w naszej restauracji czy sieci sklepów), a także pozwala na komentowanie i polubienie tych treści.

Czym zaskoczy nas 2016 rok?

Pełny raport przeczytacie na NapoleonCat.com.

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Instagram

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES