noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kobieta i dziecko siedzą na łóżku z w szlafrokach z turbanami na głowach i maseczkami na twarzach.

Mają kilkanaście lat i obsesję na punkcie pielęgnacji skóry

REKLAMA
noSlotData

Pokolenie Alpha staje się siłą napędową masowego rynku pielęgnacji skóry. Choć stanowią oni jedynie 26 proc. gospodarstw domowych, to właśnie nastolatki odpowiadają za niemal połowę (49 proc.) wzrostu sprzedaży w tym segmencie.

Młodzi ludzie coraz chętniej sięgają po kosmetyki do pielęgnacji skóry, napędzając tym samym wzrost całego segmentu. Anna Mayo, wiceprezes sektora kosmetyków w firmie badawczej NIQ, wskazuje na powrót do trendu, w którym młodzi ludzie coraz chętniej sięgają po produkty pielęgnacyjne. Wśród ulubionych przez nich kategorii znajdują się kosmetyki oczyszczające, serum i maseczki.

Dowiedz się więcej: “Nastolatki z Sephory” to nowa siła w świecie konsumpcjonizmu. Jak pokolenie Alpha zmieni oblicze handlu?

Wpływ inflacji na rynek kosmetyków

Inflacja na rynku i wzrostcen nie zniechęcają konsumentów do zakupu kosmetyków. Mimo ogólnego ograniczania wydatków, chętnie przeznaczają oni więcej pieniędzy na pielęgnację skóry. Sprzedaż w tej kategorii wzrosła o 9 proc. pod względem wartości i 0,9 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk.

Zabiegi na twarz i pielęgnacja skóry wokół oczu to najszybciej rosnące segmenty rynku. Z kolei popularność urządzeń do pielęgnacji skóry spada – sprzedaż w ujęciu rok do roku spadła o 22,3 proc. Ekspertka NIQ tłumaczy ten trend tym, że podczas pandemii Covid-19 ludzie szukali sposobów na urozmaicenie domowych rytuałów pielęgnacyjnych. Teraz, gdy życie wraca do normy, chętniej wykorzystują wcześniej zakupione urządzenia lub po prostu rezygnują z ich stosowania.

Trendy w pielęgnacji skóry na masowym rynku

Oto najpopularniejsze kategorie produktów do pielęgnacji skóry twarzy na rynku masowym według wzrostu sprzedaży w dolarach rok do roku:  

Zabiegi na twarz: +38,3 proc
Pielęgnacja skóry oczu (nie kremy): +19,8 proc
Ogólne/wielofunkcyjne środki czyszczące: +13 procent
Nawilżający krem do twarzy na dzień: +7,8 proc
Krem pod oczy: +7 proc

Przeczytaj również: Od peptydów po wpływ Generacji Alpha. Te trendy będą kształtować rynek pielęgnacji w 2024 roku [raport]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES