Pokolenie Alpha staje się siłą napędową masowego rynku pielęgnacji skóry. Choć stanowią oni jedynie 26 proc. gospodarstw domowych, to właśnie nastolatki odpowiadają za niemal połowę (49 proc.) wzrostu sprzedaży w tym segmencie.
Młodzi ludzie coraz chętniej sięgają po kosmetyki do pielęgnacji skóry, napędzając tym samym wzrost całego segmentu. Anna Mayo, wiceprezes sektora kosmetyków w firmie badawczej NIQ, wskazuje na powrót do trendu, w którym młodzi ludzie coraz chętniej sięgają po produkty pielęgnacyjne. Wśród ulubionych przez nich kategorii znajdują się kosmetyki oczyszczające, serum i maseczki.
Dowiedz się więcej: “Nastolatki z Sephory” to nowa siła w świecie konsumpcjonizmu. Jak pokolenie Alpha zmieni oblicze handlu?
Wpływ inflacji na rynek kosmetyków
Inflacja na rynku i wzrostcen nie zniechęcają konsumentów do zakupu kosmetyków. Mimo ogólnego ograniczania wydatków, chętnie przeznaczają oni więcej pieniędzy na pielęgnację skóry. Sprzedaż w tej kategorii wzrosła o 9 proc. pod względem wartości i 0,9 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk.
Zabiegi na twarz i pielęgnacja skóry wokół oczu to najszybciej rosnące segmenty rynku. Z kolei popularność urządzeń do pielęgnacji skóry spada – sprzedaż w ujęciu rok do roku spadła o 22,3 proc. Ekspertka NIQ tłumaczy ten trend tym, że podczas pandemii Covid-19 ludzie szukali sposobów na urozmaicenie domowych rytuałów pielęgnacyjnych. Teraz, gdy życie wraca do normy, chętniej wykorzystują wcześniej zakupione urządzenia lub po prostu rezygnują z ich stosowania.
Trendy w pielęgnacji skóry na masowym rynku
Oto najpopularniejsze kategorie produktów do pielęgnacji skóry twarzy na rynku masowym według wzrostu sprzedaży w dolarach rok do roku:
Zabiegi na twarz: +38,3 proc
Pielęgnacja skóry oczu (nie kremy): +19,8 proc
Ogólne/wielofunkcyjne środki czyszczące: +13 procent
Nawilżający krem do twarzy na dzień: +7,8 proc
Krem pod oczy: +7 proc
Przeczytaj również: Od peptydów po wpływ Generacji Alpha. Te trendy będą kształtować rynek pielęgnacji w 2024 roku [raport]