noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kobieta z zakupami jadąca w galerii handlowej ruchomymi schodami. Ubrana w czerwoną kurtkę.

Poznaliśmy nastroje konsumentów. Co na nie wpływa w marcu 2024?

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

W marcu 2024 r. odnotowano poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca – poinformował w środę za pośrednictwem opublikowanego komunikatu Główny Urząd Statystyczny.

Przeczytaj również: Mikroprzedsiębiorcy w końcu poczują ulgę! Znamy szczegóły nowego projektu rządu

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej – marzec 2024

Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 1,5 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów. Wzrosty odpowiednio o 0,9 p. proc. i 0,4 p. proc. Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 1,2 p. proc. i 0,2 p. proc.). W odniesieniu do marca 2023 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 23,3 p. proc.

BWUK oraz jego wartości składowe według miesięcy w latach 2021–2024

Przeczytaj również: Pepco kontynuuje dynamiczną ekspansję i ogłasza zmiany w zarządzie

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej – marzec 2024

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Ukształtował się on na poziomie -5,2.

Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Również możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrosty odpowiednio o 0,9 p. proc. i 0,4 p. proc.). Niższe wartość niż przed miesiącem odnotowały oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego. Spadki odpowiednio o 0,4 p. proc. i 0,2 p. proc.. W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 17,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2023 r.

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES