SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
W całym 2023 roku obroty najemców w centrach handlowych były o 9,2 proc. wyższe niż w 2022 r., poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych. W dwóch ostatnich miesiącach 2023 r. (listopad i grudzień) obroty wzrastały o odpowiednio 5,4 proc. i 5,2 proc., w porównaniu do analogicznych miesięcy w 2022 r.

Polacy kupują coraz więcej. Wzrosły obroty najemców w centrach handlowych

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W całym 2023 roku obroty najemców w centrach handlowych były o 9,2 proc. wyższe niż w 2022 r., poinformowała Polska Rada Centrów Handlowych. W dwóch ostatnich miesiącach 2023 r. (listopad i grudzień) obroty wzrastały o odpowiednio 5,4 proc. i 5,2 proc., w porównaniu do analogicznych miesięcy w 2022 r.

Przeczytaj również: Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje kosmetyczny e-commerce

Obroty w centrach handlowych w 2023 roku

Średnioroczne obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów handlowych. Najlepsze wyniki w 2023 roku odnotowały najmniejsze centra (5-20 tys. mkw. GLA) wykazując wzrost obrotów o 12,2 proc. w stosunku do 2022 r. W dużych obiektach (40-60 tys. mkw. GLA) obroty najemców wzrosły o 10,8 proc., a średni wzrost o 9,1 proc. odnotowały największe galerie (powyżej 60 tys. mkw. GLA). W obiektach średniej wielkości (20-40 tys. mkw. GLA) obroty w 2023 r. zwiększyły się o 6,5 proc. w stosunku do 2022 r.

W wybranych kategoriach największe wzrosty obrotów w całym 2023 r., w stosunku do 2022 r., odnotowała rozrywka 30,3 proc. Kolejne były usługi 24,8 proc. oraz gastronomia 17,4 proc..

Przeczytaj również: Branża kosmetyczna w ruinie? Dramatyczny wzrost zadłużenia salonów piękności

Poziom odwiedzalności klientów centrów handlowych

Odwiedzalność mierzona liczbą klientów na 1 mkw. powierzchni najmu, była w całym 2023 r. o 4,6 proc. wyższa rdr.

– Pomimo spowolnienia gospodarczego, obroty najemców były o 9,2 proc. wyższe niż w 2022 r. Dla całego handlu, jak wynika z danych GUS, wzrost sprzedaży detalicznej w cenach bieżących wyniósł 5 proc. O 4,6 proc. wzrosła, w minionym roku, również odwiedzalność galerii handlowych. Dane z indeksów PRCH są reprezentacyjne dla rynku. Nad ich gromadzeniem, weryfikacją i analizą nieprzerwanie od 16 lat czuwa międzynarodowy audytor PwC. Indeksy obejmują informacje z obiektów o łącznej powierzchni powyżej 4,5 mln mkw., co stanowi ponad 33 proc. rynku centrów handlowych w Polsce – informuje Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych. Współczynnik konwersji dla wszystkich kategorii najemców w centrach handlowych był w 2023 r. o 4 proc. wyższy niż w 2022 r.

Zdjęcie główne: Unsplash

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES