noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Najciekawsze współprace 2023 polskich marek

Te marki połączyły siły w 2023 roku! Oto trzy najciekawsze współprace ostatnich miesięcy

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Kreatywność, indywidualne podejście i nietypowe rozwiązania. To one królowały w 2023 roku, wyznaczając ścieżki kolejnym współpracom i partnerstwom. Oto trzy interesujące kooperacje, które zachwyciły nas w ciągu ostatnich miesięcy.

Przeczytaj również: 10 najważniejszych wydarzeń w świecie mody w 2023 roku

La Bomba x LEBRAND: współpraca zainspirowana przyjaźnią

Czy wieloletnia przyjaźń jest gwarancją sukcesu wspólnego biznesu? Julia Dyzio i Paulina Pyszkiewicz postanowiły to sprawdzić, tworząc produkt pod wspólnym szyldem swych autorskich marek: La Bomba i LEBRAND. Efektem ich działań stała się limitowana edycja aromatycznej soli do kąpieli obrandowana charakterystyczną grafiką LEBRAND. Pod nazwą Le Salt otrzymaliśmy doskonały produkt na długie zimowe wieczory, a jego twórczynie przekonały się, że znajdują wspólny język również na polu biznesowym. A że pomysłom przyjaciółek nie ma końca, promocję wspólnego dzieła przypieczętowały kreatywną dostawą produktów, która stała się przedświątecznym viralem sieci.

La Bomba pojawiła się na rynku w tamtym roku, w szybkim czasie przyciągając uwagę miłośniczek pielęgnacji. Le Brand z kolei od lat ubiera stylowe dziewczyny w jakościowe, kobiece projekty. Połączenie sił dwóch najlepszych przyjaciółek stojących za rozpoznawalnymi warszawskimi biznesami, musiało w końcu dojść do skutku:  Od kiedy pamiętam wspieramy się na polu zawodowym, zawsze dzielimy się pomysłami, omawiamy wspólnie swoje plany czy projekty. Wspieramy się nie tylko w życiu prywatnym, ale też w biznesie. Myślę, że zawsze wiedziałyśmy, że w końcu stworzymy coś razem, ale nie miałyśmy na to przestrzeni. Aż do zeszłego roku kiedy obiecałyśmy sobie, że na kolejne święta zadebiutuje nasz wspólny produkt – opowiedziała Julia Dyzio w rozmowie z Fashion Biznes. Tak powstała Le Salt, która nawiązuje do bestsellerów naszych marek, a jej zapach jest inspirowany naszą przyjaźnią. Jest delikatny, klasyczny, ale również intrygujący.

Zapytane o największksze wyzwanie we wspólnym biznesie, były zgodne: przekonanie innych do wspólnych zwariowanych pomysłów. Razem z Julią wyznajemy zasadę, że nie ma rzeczy niemożliwych i czasami potrzebujemy chwili, żeby nasze zespoły podchwyciły te pomysły. Na szczęście pracujemy z ludźmi, którzy w nas wierzą i wspierają w najbardziej szalonych przedsięwzięciach – podkreśliła Paulina Pyszkiewicz, właścicielka LEBRAND. 

Przeczytaj również: Tegoroczne kampanie polskich marek, które zapamiętamy na dłużej

Reseved x Bolesławiec: modowy gigant sięgnął po perełkę polskiego designu

Polska marka Reserved sięgnęła po klasykę polskiego designu, inicjując jedną z najbardziej zaskakujących współprac mijającego roku. Wprowadzenie do sprzedaży limitowanej kolekcji przygotowanej wspólnie z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC” poniosło się szerokim echem wśród miłośników polskiego rzemiosła. W ramach współpracy powstały unikatowe produkty wyposażenia wnętrz oraz odzież dla kobiet i dziewczynek, łączące wielopokoleniowe dziedzictwo, funkcjonalność i nowoczesny design.

Limitowana kolekcja przygotowana przez Reserved Home razem z Zakładami Ceramicznymi „BOLESŁAWIEC” stała się kolejną po Zakładach Porcelany Stołowej „Lubiana” oraz Krośnieńskich Hutach Szkła „Krosno” współpracą lidera LPP z polską marką z wieloletnimi tradycjami. Jak podkreślają przedstawiciele marki, wspólny projekt stał się okazją do upowszechniania krajowego rzemiosła i kultury, bowiem linia Reserved Home jest dostępna na niemal 30 zagranicznych rynkach online.

Wyroby ceramiczne, tworzone tradycyjnymi technikami, pozostały wierne bolesławieckim wzorcom. Uzupełnieniem kolekcji stała się limitowana linia odzieżowaoparta na najbardziej rozpoznawalnych motywach z Bolesławca. W kolekcji pojawiła się również jedwabne apaszki, wyprodukowane we wsparciu polskiego przedsiębiorstwa Jedwab Polski Milanówek. 

Podobnie jak w przypadku ceramiki, klasyczne i dobrze znane motywy bolesławieckie posłużyły nam do stworzenia nowych kompozycji graficznych w odcieniach nasyconego kobaltu, błękitu i złamanej bieli. Bardzo zależało nam na tym, aby połączyć tradycję z nowoczesnym spojrzeniem na modę. Kolekcja trafia na rynek w sezonie letnim, a więc ważna była dla nas forma i materiały,  gwarantujące pełną swobodę, naturalność i komfort. Współpraca z Bolesławcem to nasz hołd dla polskiego rzemiosła i ukłon w kierunku dziedzictwa, które inspiruje od pokoleń – skomentowała Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w LPP.

Przeczytaj również: Wyprzedaże polskich marek odzieżowych: gdzie szukać obniżek? [lista]

Charlotte Tilbury x The ICON Agency, czyli kosmetyczna współpraca idealna?

Choć w tym przypadku, nie mówimy o klasycznej współpracy dwóch marek, tego partnerstwa nie mogło zabraknąć w podsumowaniu. Bowiem to kreatywne działania Teamu The ICON Agency przyczyniły się do tego, że kultowa marka Charlotte Tilbury zaliczyła tak udany debiut nad Wisłą.

Przez ostatnie 6 miesięcy marka Charlotte Tilbury dosłownie zawładnęła polskim rynkiem beauty – podkreśla Bart Pacult, Charlotte Tilbury PR&Advocacy Assistant Manager Europe. Jest to widoczne nie tylko w fantastycznych wynikach sprzedaży produktów w perfumeriach Sephory w całej Polsce, ale przede wszystkim w oszałamiającym brand love w social mediach – od TikToka po YouTube. Nie ma dnia by ktoś ze znaczącym profilem w social mediach nie wspomniał o wiralowych kosmetykach Charlotte – od Jessici Mercedes po Red Lipstick Monster, od Mai Ostaszewskiej po Julię Wieniawę. Jeśli chodzi o prasę to również jest się czym pochwalić: od początku lipca to ponad 470 milionów w nakładzie/circulation (prasa online+drukowana) i równowartość ponad 2.5 milionów euro wartości reklamowej EAV artykułów wspominających Charlotte i jej kosmetyki. 

The Icon Agency stanęła w tym roku przed niezwykle wymagającym zadaniem – zadbania o wizerunek prawdziwej ikony rynku beauty, na którą miłośnicy makijażu czekali w Polsce od lat. Mogłoby się wydawać, że wejście na polski rynek tak wyczekiwanej i uwielbianej marki jak Charlotte Tilbury to w zasadzie łatwizna. Oczywiście, zdawaliśmy sobie sprawę z jakim brandem zaczynamy prace, ale nikt chyba nie spodziewał się tego, z jak wielkim „love brand” mamy do czynienia. I to było największe wyzwanie. Prowadzenie komunikacji marki beauty o takiej skali to ogromna przyjemność, ale i niezwykła odpowiedzialność. Jesteśmy częścią międzynarodowego teamu, na co dzień pracujemy z HQ w Londynie. Uczestniczyliśmy w tworzeniu strategii na cały przyszły rok, braliśmy udział w spotkaniach wszystkich rynków, które dotyczyły kolejnych kampanii – wspomina Aleksandra Krajewska, PR Manager The ICON Agency. Jesteśmy ważna częścią tego świata, ale tym samym jego kreatorami. Bardzo chcemy, aby każdy odbiorca i wielbiciel Charlotte Tilbury czuł się w tym świecie dobrze. 

Zarówno Bart Pacult, jak i przedstawicielki The ICON Agency wspólnie podkreślają, że launch na polskim rynku przyniósł wiele sukcesów i wspomnień, a wśród tych najbardziej satysfakcjonujących wymieniają możliwość przygotowania make-upu dla rodzimych gwiazd: Mai Ostaszewskiej oraz Joanny Kulig, podczas czerwonego dywanu na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Wenecji. Kolejnym ważnym punktem rozwoju CT w Polsce była pierwsza pierwsza lokalna aktywacja w Warszawie w lipcu: Airbrush Flawless Lip Blur Airstream, która poniosła się szerokim echem w mediach społecznościowych.

Team Charlotte Tilbury wraz the Icon Agency wypatrują kolejnych ekscytujących miesięcy współpracy, mając jednocześnie świadomość niemałych wyzwań, w tym walkę o uwagę influencerów na silnie nasyconym konkurencją polskim rynku beauty. Produkty Charlotte Tilbury bronią się jednak same, ponieważ są uwielbiane przez talenty, które chętnie prezentują je w ramach organic seedings – zaznacza Hanna Marzec, Influencer Marketing Manager The Icon Agency. Ostatnie pół roku współpracy z naszym klientem było intensywne, ale nasza strategia na przyszły rok daje nam pewność, że przed nami wiele fascynujących wyzwań. Lubimy zaskakiwać i proponować niestandardowych rozwiązań. Właśnie tego powinni się spodziewać miłośnicy marki, którzy bacznie śledzą jej komunikację na polskim rynku – zapowiada. Obecnie nie wyobrażam sobie współpracy z żadną inną agencją na polskim rynku… a to dopiero początek. 2024 zapowiada się naprawdę ekscytująco! – dodaje Bart Pacult.

Zdjęcie główne: Kampania Reserved x Bolesławiec, mat. prasowe

Przeczytaj również: Wyprzedaż 2023: luksusowe akcesoria i ubrania: co warto kupić? 

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES