noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
Na zamknięciu piątkowej sesji WIG20 stracił -0,25 proc. do 2258,52 pkt, mWIG40 zmienił się o -0,01 proc. do 5924,31 pkt, sWIG80 wyniósł 23689,99 pkt (-0,35 proc.), a WIG-Odzież 9249,84 pkt (-3,51 proc.).

Moda na GPW: czerwony tydzień sektorowego indeksu

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Na wstępie kilka ogólnych informacji. Piątkowa giełda zamknęła się wzrostami. WIG20 urósł o 0,31 proc. osiągając poziom 1870,43 pkt (w zeszły piątek 1915,60 pkt). WIG wzrósł o 0,16 proc. do 63903,35 pkt (zeszły piątek 65397,34 pkt).

Polska Giełda Papierów Wartościowych jest publiczną spółką akcyjną zapewniającą możliwość obrotu papierami wartościowymi (między innymi takimi jak akcje, obligacje, prawa poboru) oraz instrumentami finansowymi (na przykład kontraktami terminowymi) dopuszczonymi do obrotu giełdowego. Jej najważniejszymi indeksami na rynku głównym są: WIG (główny indeks polskiej giełdy), WIG20 (indeks dwudziestu największych spółek notowanych na GPW), MWIG40 (indeks średnich spółek) i SWIG80 (indeks małych spółek). Z racji branży, w której się poruszamy nas bardzo interesuje również sektorowy indeks WIG-Odzież.

Warto dodać, że warszawska giełda jest głównym elementem rynku wtórnego i oprócz głównego rynku prowadzi również rynek małych spółek NewConnect, rynek obligacji Catalyst oraz rynek energii poee. Handel na rynku wtórnym odbywa się za pośrednictwem członków giełdy.

Przeczytaj również: Rynek mody w Polsce 2024 [prognoza]

WIG-Odzież – 40 tydzień 2023 roku

Notowania na warszawskim parkiecie WIG-Odzież rozpoczął w poniedziałek z poziomu 7170,98 pkt. W ciągu dnia tracąc do 6853,77 pkt. Indeks w chwili startu wtorkowej sesji pokazywał 6774,83 pkt, by spaść na koniec dnia do 6753,09 pkt. Tydzień notowań WIG-Odzież zakończył na poziomie 6672,69 pkt. W ostatnich 52 tygodniach najwyższym poziomem indeksu były 8036,95 pkt, najniższym 4251,39 pkt. Piątkową sesję na zielono zakończyło osiem spółek należących do WIG-Odzież.

LPP – największa spółka indeksu WIG-Odzież

Spółka LPP zakończyła piątkowy rynek tracąc na wartości w ciągu ostatniego tygodnia 7,01 proc. Przyjrzyjmy się dokładniej wydarzeniom z dnia wczorajszego. Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 4 sesji i odnotowała wzrost. Polskie przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży rozpoczęło piątkowe notowania od poziomu 12,13 tys. zł. Po godzinie 12:00 walory spółki drożały do 12,33 tys. zł, by następnie po 15:00 tanieć do poziomu 11,86 tys. zł. W chwili zamknięcia akcje LPP warte były 12,20 tys. zł.

Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 121, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3172 sztuk. Obroty wyniosły 35,7 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.

Przeczytaj również: Prada zaprojektuje skafandry na misję kosmiczną

CCC – zachowanie kursu

W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 6,31 proc. Na przestrzeni miesiąca akcje polskiego producenta obuwia również taniały. Skoncentrujmy się jednak na piątkowej sesji. Ją, walory CCC rozpoczęły od poziomu 37,25 zł (o 1,09 proc. niżej niż na zamknięciu czwartkowej sesji). Następnie kurs spółki spadł do 36,99, by w chwili zamknięcia giełdy znaleźć się na poziomie 37,71 zł.

Liczba transakcji dla spółki CCC wyniosła 108, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 144 247 sztuk. Obroty wyniosły 5,25 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.

Przeczytaj również: Serial dokumentalny “Beckham” na znanej platformie streamingowej

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Newsletter

FASHION BIZNES