noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Sylwia Butor w kampanii Kiko Milano

LVMH przejmuje włoskie imperium kosmetyczne

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Wspierana przez LVMH firma inwestycyjna L Catterton ogłosiła przejęcie większościowego pakietu udziałów w KIKO Milano, włoskiej firmie kosmetycznej. Wartość transakcji oszacowano na około 1,4 miliarda euro.

KIKO Milano, założona w 1997 roku przez rodzinę Percassi, jest jedną z największych na świecie prywatnych marek kosmetyków do makijażu. Posiada ponad 1100 sklepów w 66 krajach, a jej produkty cieszą się uznaniem za połączenie wysokiej jakości i przystępnej ceny. L Catterton, firma specjalizująca się w inwestycjach w towary konsumpcyjne, przejmie udziały od rodziny Percassi, która zachowa jednak “znaczący” udział w KIKO.

Transakcja ta ma miejsce na tle rosnącego globalnego rynku kosmetyków, który według Fortune Business Insight do 2032 roku ma osiągnąć wartość 128 miliardów dolarów, w porównaniu do 78 miliardów dolarów w 2023 roku. L’Oreal prognozuje, że do 2030 roku na całym świecie dojdzie 600 milionów nowych konsumentów z klasy średniej i wyższej, co napędzi wzrost popytu w takich krajach jak Chiny, Indonezja i Egipt.

L Catterton ma bogate doświadczenie w inwestowaniu w marki kosmetyczne. W swoim portfolio posiada m.in. Intercos (włoski producent kosmetyków do makijażu dla luksusowych marek), Elemis (brytyjski producent kosmetyków do pielęgnacji skóry), ETVOS (japońska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów) oraz Maria Nila (firma produkująca kosmetyki do włosów).

Przychody KIKO w ubiegłym roku wzrosły o 20% do około 800 milionów euro. Firma prowadzi również sprzedaż internetową, a jej produkty cieszą się dużą popularnością wśród klientów w każdym wieku. Wsparcie L Catterton ma pomóc KIKO w dalszej ekspansji, w tym na rynku amerykańskim. Ma to odbyć się we wsparciu Johna Dempsey’a, byłego dyrektora generalnego Estee Lauder i twórcy marki MAC Cosmetics.

Zdjęcie główne: Kiko mat. prasowe

Przeczytaj również: Adidas ofiarą sukcesu modelu Samba? Marka chce temu zapobiec

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES