noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kartonowa paczka Zalando z logo umieszczonym na środku zdjęcia.

Zalando publikuje wyniki za I kwartał 2024. „Wracamy na ścieżkę wzrostu”

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

W pierwszym kwartale 2024 roku Zalando poprawiło jakość swojego asortymentu, odnotowało znaczny wzrost oferty lifestylowej, zwiększyło inspirację dla klientów i dodało więcej partnerów logistycznych. Wyniki potwierdzają słuszność obranej przez marketplace strategii.

Przeczytaj również: Adidas ofiarą sukcesu modelu Samba? Marka chce temu zapobiec

Zalando: wyniki finansowe za I kwartał 2024

Wolumen towarów brutto wzrósł w pierwszym kwartale o 1,3 proc. do 3,3 mld euro w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody wyniosły 2,2 mld euro w porównaniu z 2,3 mld euro w okresie poprzedniego roku. Skorygowany zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (skorygowany EBIT) wzrósł w pierwszym kwartale do 28,3 mln euro. To wynik zgodny z oczekiwaniami rynkowymi. Stanowi on marżę na poziomie 1,3 proc. w porównaniu do -0,7 mln euro w okresie poprzedniego roku. Znacząca poprawa rentowności była spowodowana niższymi kosztami realizacji zamówień i skutecznym zarządzaniem zapasami, co doprowadziło do poprawy marży brutto.

Realizując naszą strategię dotyczącą ekosystemu, jesteśmy podekscytowani pozytywną reakcją klientów i partnerów w pierwszym kwartale. Wracamy na ścieżkę wzrostu – powiedziała dr Sandra Dembeck, dyrektor finansowa Zalando. – Klienci B2C wykazują zwiększone zainteresowanie naszym wysokiej jakości asortymentem, narzędziami cyfrowymi, propozycjami i inspirującymi treściami. Klienci B2B rejestrują się, aby skorzystać z naszej wyjątkowej oferty. Obydwa nasze wektory wzrostu są mocne i przyczyniają się do wyników, co pokazuje siłę naszych planów – dodała.

Zalando to jeden z największych sprzedawców internerowych w EU.
mat. prasowy

Przeczytaj również: LVMH przejmuje włoskie imperium kosmetyczne

Prognozy na 2024 rok: Zalando potwierdza

Zalando potwierdziło całoroczne prognozy na rok 2024. Marketplace spodziewa się, że GMV oraz przychody wzrosną od 0 do 5 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Podmiot w dalszym ciągu będzie koncentrować się na rentownym wzroście wraz ze wzrostem marży. Skorygowany EBIT ma wynieść między 380 mln euro i 450 mln euro.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES