REKLAMA

Kontrowersje wokół nowej siedziby Fendi

REKLAMA

Najnowsza siedziba Fendi kojarzy się z faszyzmem – to oskarżenie, z którego musiał tłumaczyć się prezes firmy Pietro Beccari. Jeden z największych włoskich domów mody przeprowadził się do budynku The Palazzo della Civiltà Italiana, przypominającego kwadratowe koloseum. Dawniej był on używany do działań propagandowych przez samego Benito Mussoliniego.

Co mam powiedzieć?! Nie widzę w tym żadnego problemu. Rzymianie nie widzą w tym problemu. Włosi nie widzą w tym problemu – mówi Beccari. Ten budynek powinien pozostać poza jakimikolwiek politycznymi pomówieniami. To czysta estetyka i piękno architektury, które warto doceniać. Gdybyśmy chcieli całkowicie go przebudować to musielibyśmy wydać co najmniej 500 milionów euro. Dla większości Włochów, Rzymian ten budynek jest całkowicie pozbawiony jakiejkolwiek wartości politycznej i nikt nie patrzy na niego z perspektywy faszyzmu – dodał.

Fot. Alessia Pierdomenico/Bloomberg
Fot. Alessia Pierdomenico/Bloomberg

Dla Fendi, zagospodarowanie przestrzeni The Palazzo della Civiltà Italiana oznacza przynależność do włoskiej kultury. Ulokowanie w nim swojej siedziby jest symbolem i manifestem pochodzenia marki. Dodatkowo, dom mody restauruje fontannę Trevi. Jednak największe emocje budzi wystawa pokazywana na parterze budynku, która w większości jest poświęcona trudnym i ciężkim czasom, w jakich przyszło żyć Włochom. Mussolini nie jest jej bohaterem, a Karl Lagerfeld, dyrektor kreatywny Fendi. Wystawa jest poświęcona jego szkicom i reszcie prac.

Budynek powstał w 1937 roku i trzy lata później był oddany do użytku. Bez wątpienia jest łączony z czasami faszyzmu, a potwierdza to Paolo Nicoloso, historyk i znawca architektury.

Nicoloso wyraźnie podkreśla, że nie ma nic przeciwko temu, aby Fendi używał tej przestrzeni do swoich celów dopóki, dopóty pozostaje nienaruszona. Marco Costanzi, pracował dwa lata nad projektem i upewnił się, aby konstrukcja nie uległa zmianie. Na potrzeby otwarcia nowej siedziby jedynie dodano pomieszczenia na dachu. Zobaczcie sami jak powstawał ten projekt.

Tekst: Urszula Wiszowata

 

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Fendi

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES