REKLAMA
Na polskim rynku pojawili się jako jedna z pierwszych światowych sieci, przedzierając szlaki dla kolejnych detalistów. Po 20 latach dalej są w czołówce, ale już najbardziej rozpoznawanych i najchętniej wybieranych marek. H&M świętuje dwudzieste urodziny w Polsce i podsumowuje swoje najważniejsze osiągnięcia. 

H&M świętuje 20. urodziny w Polsce

REKLAMA

Na polskim rynku pojawili się jako jedna z pierwszych światowych sieci, przedzierając szlaki dla kolejnych detalistów. Po 20. latach dalej są w czołówce, ale już najbardziej rozpoznawanych i najchętniej wybieranych marek. H&M świętuje dwudzieste urodziny w Polsce i podsumowuje swoje najważniejsze osiągnięcia. 

Przeczytaj również: Założyciel Amazona wyzbywa się akcji. Czy to czas nowych inwestycji?

Historia szwedzkiej marki w Polsce rozpoczyna się w 2003 roku, kiedy to warszawskim centrum handlowym Wola Park otwarto drzwi pierwszego nad Wisłą salonu H&M. Szwedzki detalista nie miał wówczas prostego zadania – kiedy pojawił się w Polsce, klienci mieli nikłą świadomość międzynarodowych sieci odzieżowych. Na rynku królowali głównie polscy producenci, a debiut się dużego światowego gracza było zupełną nowością. 

Nowy szwedzki detalista spotkał się dużym zainteresowaniem, a intensywny rozwój i dostosowywanie działalności do realiów współczesnego rynku pomogło mu stanąć na czele najpopularniejszych sieci odzieżowych w kraju. H&M przez lata dał się poznać mieszkańcom dużych i średnich miast, w 2023 roku mogąc pochwalić się 172 salonami na terenie całego kraju. Warto podkreślić, że Grupa H&M to nie tylko flagowa marka H&M, ale również COS, posiadający 7 salonów w Polsce czy Weekday z dwoma salonami stacjonarnymi. Grupa wprowadziła również do Polski sieć &Other Stories, która prowadzi dwa salony w Warszawie i Gdańsku. Liczba pracowników Grupy rośnie z biegiem lat, aktualnie wynosząc 5 244 zatrudnionych. 

Przeczytaj również: Detale podnoszą cenę. Na co zwracać uwagę?

Aktualnie Polska stanowi jeden z kluczowych rynków dla rozwoju marki, będąc jednocześnie hubem biznesowym dna Region East Europe, z biurem regionalnym w Warszawie. Łącznie z Polską, region obejmuje nastepujące 20 rynków: Rumunię, Czechy, Węgry, Słowację, Litwę, Łotwę, Czechy, Węgry, Słowację, Estonię, Ukrainę, Kazachstan, Grecję, Bułgarię, Chorwację, Gruzję, Cypr, Serbię, Bośnię i Hercegowinę Albanię, Kosowo i Macedonię Północną. 

Biuro regionalne H&M, które przez lata funkcjonowało w Krakowie, w 2022 roku przeniesiono do Warszawy. Nowoczesna przestrzeń o powierzchni 3 000 m2 umiejscowiona w nowoczesnym biurowcu Widok Towers, zatrudnia obecnie około 200 osób. W tej lokalizacji w samym sercu Warszawy otwarto również showroom H&M. Warszawskie biuro regionalne aktualnie wspiera 483 sklepy stacjonarne regionu East Europę oraz wybrane sklepy internetowe. 

H&M na polskim rynku sukcesywnie rozwija się pod kątem strategii omnichannel. Od 2015 roku klienci mogą zrobić zakupy zarówno stacjonarnie jak i online. Sklep internetowy H&M to obecnie potężny filar sprzedaży nad Wisłą. Sieć dysponuje również popularną aplikacją mobilną, która skróciła i przyspieszyła proces zakupowy dla klientów z Polski. Z zainteresowaniem spotkał się rownież program lojalnościowy H&M Member, Z miesiąca na miesiąc gromadzi on coraz większą społeczność, gwarantując wcześniejszy dostęp do specjalnych akcji promocyjnych i ekskluzywnych ofert.

Z biegiem lat H&M rozszerzyło swoją działalność o koncept HOME oferujący akcesoria i wyposażenie domu, produkty sportowe MOVE oraz BEAUTY, wprowadzając do oferty produkty do makijażu i pielęgnacji ciała. Marka z sukcesem przeprowadziła na polskim rynku liczne kampanie, w tym H&M Studio, a w świadomości klientów zapisały się współpracę z cenionymi projektantami i markami, które corocznie notowały ogromne zainteresowane i przychód ze sprzedaży.

Wzrost brandu H&M na polskim rynku to nie tylko udoskonalanie strategii sprzedaży. To również zwrócenie uwagi na zrównoważony rozwój. Firma jako jedna z nielicznych na rynku wprowadziła system EMS (Energy Measurement System) do zdalnego monitorowania zużycia energii elektrycznej we wszystkich swoich salonach stacjonarnych. W 2023 roku H&M z sukcesem zakończył modernizację oświetlenia w sklepach, pracując aktualnie nad coraz większym wykorzystaniem światła dziennego. Efektem wprowadzenia zrównoważonych działań jest również znaczne ograniczenie zużycia energii elektrycznej o ponad 40 proc. na przestrzeni ostatnich 5 lat. 

Przeczytaj również: Pokaz MMC jesień-zima 2024/2025: “Historia, która trwa”

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

biznes

moda

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES