Gucci zachwyca? O wyniku finansowym włoskiego domu mody w III kwartale 2015 r.

Rok 2014 nie należał do zyskownych dla ekskluzywnej marki segmentu premium. Cztery kwartały spadającej sprzedaży zaowocowały słabym wynikiem finansowym dla pierwszej ćwiartki nowego, 2015 roku.

W styczniu br. konsekwencją niezadowalających wyników finansowych było zwolnienie z funkcji dyrektor kreatywnej – Fridy Giannini. Jej miejsce zajął Alessandro Michele, projektant biżuterii marki z charakterystycznym logo – podwójną literą G.

Alessandro Michele / źródło: purple.fr
Alessandro Michele / źródło: purple.fr

Jego pierwsze projekty dla sezonowych kolekcji cieszą się uznaniem na całym świecie, ponieważ ich sprzedaż przekłada się na realny zysk.
Za II kwartał 2015 roku dom mody odnotował wzrost sprzedaży o 4,6%. Natomiast sprzedaż modeli ubrań z kolekcji Prêt-à-porter i akcesoriów za III kwartał aktualnego roku wzrosła skromnie o 1,0%.

Alessandro Michele rozpoczął nową erę rządów dla włoskiego domu mody, wprowadzając świeższe idee. Projektant nie inspirował się poprzedniczką, która z powodzeniem reaktywowała ikoniczne modele.

Droga, którą podążą Michele jest zapowiedzią dobrych wyników finansowych dla Gucciego w 2016 r.

Autor: Alicja Szablewska

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES