Walka o kolor logo Dove i Nivea

Kolor niebieski jest najpopularniejszym kolorem w jaki pakuje się kosmetyki. Przynajmniej przez dwóch gigantów chemicznych: Dove i Nivea. Prawa do używania tego koloru należą do niemieckiego Nivea, a ta skutecznie walczy z konkurencją w sądzie, za każdym razem kiedy ktoś nadużywa tej tonacji.

Sprawa sądowa zaszła aż do sądu najwyższego w Karlsruhe, Beiersdorf w Niemczech. Brytyjsko-duński Dove wygrał apelację w sadzie patentowym w 2013 roku, tym samym dostając pozwolenie na używanie koloru niebieskiego na opakowaniach mydełek i innych produktach higieny osobistej. W tej decyzji, sąd stwierdził, iż Nivea może zastrzec sobie kolor opakowań pod warunkiem, że 3 z 4 niemieckich konsumentów skojarzy niebieski właśnie z Nivea. Przeprowadzono więc ankietę w której 57.9% respondentów wybrało właśnie tę markę. Nivea przegrała, ale dziś walczy w Sądzie Najwyższym.

Pierwsze opakowania Nivea z 1911 roku były koloru żółtego. Dopiero kilkanaście lat później, w 1925 roku, firma zaproponowała opakowania w kolorze niebieskim i tak już zostało do dziś. W 1957 roku, powstał Dove, oryginalnie w kolorze granatowym. Obie marki po raz pierwszy wstąpiły na drogę sądową w 2007 roku, kiedy to Nivea oskarżyła Dove o kopie jej opakowań i logo. Wówczas udało się Nivei ochronić wizerunek marki i wygrała sprawę.

Ostateczny werdykt sądu zostanie ogłoszony już wkrótce.

To nie jest pierwszy spór o kolor w historii sądownictwa. Producent słowników Langenscheidt i niemiecki gigant Deutsche Telekom walczyli w sądzie w kolor żółty. Wygrał Deutsche Telekom.

Autor: Urszula Wiszowata

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Dove

Nivea

Newsletter

FASHION BIZNES