4F, Under Armour oraz Outhorn zapraszają na kontraktację sezonu wiosna-lato 2022

248
mat. prasowe

OTCF S.A. jest jedną z największych spółek na polskim rynku odzieżowym, która co roku rozwija się o nowe projekty jeszcze bardziej poszerzając swoją ofertę. Tak będzie też na majowej kontraktacji na sezon wiosna-lato 2022, gdzie pojawi się kolekcja 4F Teamwear oraz brand 4F Fuel. Ale to nie wszystko. O ciekawych działaniach spółki opowie Sales Director OTCF S.A. Bartosz Kuciak w rozmowie z Ulą Wiszowatą.

Ula Wiszowata: Podobno czasy B2B minęły przez pandemię koronawirusa, natomiast OTCF udowadnia: idziemy w kierunku sprzedaży hurtowej. Dlaczego?

Bartosz Kuciak: Byliśmy dobrze przygotowani na czas kryzysu jakim była pandemia, dlatego zauważyliśmy w hurcie szansę, a nie ryzyko. Poza oczywistym efektem pandemii jakim jest rosnąca sprzedaż online, zrozumieliśmy, że to czas w którym powinniśmy wspierać naszych odbiorców hurtowych, którzy także musieli zmienić kierunki sprzedaży. To wynikało ze zmieniających się potrzeb ich klientów. Po naszej stronie wymagało to znacznie większej koncentracji na realizacji zamówień bieżących, czyli zapewnieniu maksymalnej dostępności pożądanego asortymentu w możliwie najkrótszym czasie. Co więcej, mówiąc o projekcie Under Armour, którego jesteśmy oficjalnym i wyłącznym dystrybutorem na Polskę właśnie, gdyby nie wysoka aktywność kanału hurtowego oraz domeny własnej sportstylestory.com nie moglibyśmy zaprezentować tak szeroko brandu w tak krótkim czasie. 

Do kogo jest adresowana Wasza oferta? Czy zbliżająca się kontraktacja dotyczy wszystkich Waszych brandów?

Tak, dotyczy wszystkich naszych brandów: 4F, Under Armour, Outhorn oraz dwóch nowych projektów, czyli 4F Teamwear oraz 4F Fuel. Siłą marki 4F jest wszechstronność i fakt, że jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wiele zróżnicowanych potrzeb, jak trening, bieganie, joga, kolarstwo, trekking, pływanie czy sporty zimowe. Stale rozwijamy również ofertę sportsyle’ową, która jest niezastąpiona na co dzień, zwłaszcza w realiach pracy zdalnej. Marka 4F na pewno najszerzej odpowiada potrzebom naszych klientów. Outhorn natomiast mocno zmienił się przez ostatnie lata. Stał się bardziej lifestylowy niż był dotychczas. Zachęcamy do tego, żeby być aktywnym na swój sposób w biurze, na weekendowym wyjeździe, po prostu wszędzie tam, gdzie czujesz, że potrzebujesz komfortu. Dlatego Outhorn to mix&match – nowa odpowiedź na potrzeby stylizacji, które łatwo łączyć, ale przede wszystkim zestawienie najnowszych trendów z dbałością o szczegóły. Markę cechuje wysoka jakość wykonania, przystępna cena, wygoda i casualowy, lifestylowy charakter.

Outhorn równa się lifestyle, 4F i Under Armour to sport. Czy Under Armour to najwyższa półka z Waszego portfolio?

To brand premium i propozycja dla najbardziej zaawansowanych, świadomych klientów. Under Armour jest globalną marką, jedną z najbardziej dynamicznych na rynku. Powstała, aby zrewolucjonizować sposób ubierania się sportowców na całym świecie stawiając na innowacyjność w celu osiągania najlepszych wyników. Jednocześnie wierzymy, że zarówno odbiorców marki Under Armour oraz 4F zainteresuje nasz projekt 4F Fuel, który zapewni znakomite uzupełnienie treningu. 

Porozmawiajmy o 4F Fuel i Teamwear – czym te projekty odróżniają się od konceptu reszty brandów w rodzinie OTCF?

4F Fuel to nasz najmłodszy koncept. Jest to żywność funkcjonalna i suplementy diety. W ofercie znajdziemy odżywki białkowe, kompleksy witamin, napoje treningowe. Podzieliliśmy je na 3 linie produktów: Fuel, Fuel Pro i Fuel Vega, które powstały z myślą o zróżnicowanych stylach życia. Od miłośników aktywności fizycznej po zaawansowanych sportowców, ale znajdzie się też coś dla ludzi dbających o zdrową dietę, w tym stosujących dietę wegańską. Naszym mottem jest „Twój cel. Twoje ciało. Nasze wsparcie.” 4F Fuel to projekt, w którym chcemy wykorzystać zaawansowane technologie powstałe we współpracy z ekspertami i pasję do tworzenia przemyślanych produktów będących odpowiedzią na potrzeby pasjonatów sportu. Natomiast kolekcja Teamwear to wynik bogatego i wieloletniego doświadczenia marki 4F w profesjonalnym sporcie, które ma swoje początku w 2007 roku, czyli od podpisania pierwszego kontraktu z Polskim Związkiem Narciarskim. O tym, że wiemy jak projektować i tworzyć dedykowane kolekcje świadczy fakt, że na Igrzyska Olimpijskie Tokio 2020 marka 4F ubierze aż 7 reprezentacji narodowych. To dzięki naszemu know&how mamy dziś umiejętność tworzenia wyjątkowych linii dla takich dyscyplin jak: piłka nożna, koszykówka, piłka ręczna, siatkówka czy lekkoatletyka. Na naszą ofertę składają się zarówno kolekcje meczowe i treningowe, ale także odzież lifestyle i outdoor dla dorosłych i dzieci. Warto wspomnieć, że projekt ma już pierwsze sukcesy na swoim koncie. Już w najbliższym sezonie w stroje kolekcji Teamwear oraz dedykowane sety meczowe zostanie wyposażone wszystkie 16 klubów Energa Basket Ligi.

Wróćmy do sprzedaży hurtowej, czy oferta która trafiłaby do Waszych potencjalnych partnerów hurtowych różniłaby się od tej, którą można dostać w salonach 4F?

Tak, różnicujemy ofertę detaliczną i hurtową. Dbamy, aby obie kolekcje odpowiadały na potrzeby klienta, a jednocześnie nie stanowiły względem siebie konkurencyjnymi. Zwracamy uwagę na wszystkie te elementy. Oczywiście zdarza się, że nasi topowi klienci hurtowi zabiegają o uzyskanie wybranych linii detalicznych. Oni również się zmieniają, a my staramy się ich wspierać, poszerzając dostępny asortyment.

W jaki sposób zamierzacie promować kolekcje dedykowane do sprzedaży hurtowej? Tym samym wspomóc Waszych partnerów w sprzedaży tych linii.

Przede wszystkim zapewniamy globalny marketing i rozpoznawalność marek przez naszych ambasadorów. Oczywiście prowadzimy targetowane lokalnie działania wspierające dla naszych klientów hurtowych i staramy się je dopasowywać bardzo indywidualnie: w zależności od ich profilu, zróżnicowania contentu między online i offline oraz wzakresie oczekiwanego wsparcia. Kontraktacja i fakt, że realizujemy ją w formie spotkania na żywo, a nie wyłącznie zdalnie jest dla nas bardzo ważny. To przecież okazja do wysłuchania naszych klientów jakiego realnie wsparcia potrzebują, czego im brakuje, ale też w jakim kierunku zmierzają rozwijać swój biznes. Patrzymy czy istnieje synergia pomiędzy naszymi strategiami i w jakim zakresie wystarczający jest dla nich globalny marketing, a w jakim stopniu musimy zaplanować pewne działania specjalnie dla nich. .

Porozmawiajmy o influencerach. Co planujecie w tej kwestii?

Wielkim sukcesem i przyjemnością jest współpraca z najlepszymi sportowcami w swoich dziedzinach. Dla marki Under Armour jest to przede wszystkim zawodnik UFC Mateusz Gamrot oraz Ola Mirosław i Dagmara Wawrzyniak, a to dopiero początek. Dla klientów kontraktujących markę Under Armour planujemy niespodziankę, której na tym etapie nie mogę zdradzić. Do teamu 4F dołączyła przed rokiem Ania Lewandowska, a w tym roku najlepszy piłkarz świata Robert Lewandowski. Naszymi ambicjami zawsze była współpraca z topowymi sportowcami i cieszymy się, że mamy taką możliwość. To buduje brand w oczach klientów i nasi kontrahenci hurtowi wysoko to cenią.

Kiedy odbędzie się kontraktacja i do kogo jest kierowany ten komunikat?

Odbędzie się między 17 a 28 maja. To intensywny czas i 90% naszego kalendarza spotkań jest już zapełnione. Grupa klientów, którzy skorzystali z naszego zaproszenia jest ponownie bardzo liczna i jest to pewien fenomen. Organizując zimową kontraktację do ostatniego momentu nie wiedzieliśmy czy będziemy w stanie zrealizować ją w formie spotkania na żywo. Dlatego, z szacunku do naszych klientów, postanowiliśmy zapytać w jakiej formie woleliby się z nami spotkać. Aż 96% ankietowanych odpowiedziało, że interesuje ich przede wszystkim wersja live. Oczywiście spełniliśmy rygor sanitarny, który obowiązywał w tamtym okresie, aby pobyt na kontraktacji był absolutnie bezpieczny i maksymalnie komfortowy dla naszych klientów. Dla tych, którzy nie przyjechali – stworzyliśmy możliwość kontraktacji zdalnej. Przygotowaliśmy spotkania za pomocą aplikacji mobilnych i uruchomiliśmy dedykowaną przeglądarkę do zamówień. Zadbaliśmy o każdy detal, aby wydarzenie było bezpieczne, komfortowe i efektywne. Istotą spotkania na żywo są dwa elementy: po pierwsze można dotknąć produkt fizycznie, można o nim porozmawiać, ocenić, porównać, dopytać naszych ekspertów o szczegóły. Drugi, niemniej ważny element, to relacja. Po ponad roku pracy zdalnej, to jest moment, w którym możemy spokojnie porozmawiać, bezpośrednio podsumować dotychczasową sprzedaż oraz optymalnie określić strategię na kolejny rok. Wszyscy jesteśmy teraz w trakcie dużej zmiany, ale jak się okazuje nasze marki potrafią być jej częścią, a nasi klienci o tym wiedzą.

Przedsiębiorców zainteresowanych przyjazdem na kontraktację oraz rozpoczęciem współpracy hurtowej z OTCF S.A. zapraszamy do kontaktu hurt@otcf.pl

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: 4F debiutuje na Zalando