Największe holdingi modowe notują zyski pod koniec 2018 roku

143
Emma Stone LV
źródło: fashionista.com

Francuskie koncerny LVMH i Kering to jedni z najsilniejszych graczy na rynku mody. Jak przedstawiają się ich rezultaty na trzeci kwartał tego roku? 

LVMH: dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Wyniki sprzedażowe koncernu LVMH (a dokładniej Louis Vuitton Moet Hennessy), przypadające na trzeci kwartał tego roku, wskazują, że gigant odzieżowy osiągnął w tym okresie aż dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Przypomnijmy, że holding pod swoimi skrzydłami ma takie marki jak między innymi Louis Vuitton, Celine, Loewe, Donna Karan, Givenchy, Kenzo czy Dior.

Obroty francuskiego domu mody w trzecim kwartale szacuje się na kwotę 11,4 miliardów euro, co daje rezultat o 10% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. W poprzednim kwartale wzrost osiągnął podobny wynik, bo 11%-owy wzrost.

>>> Zobacz również: Koncern LVMH notuje wzrost sprzedaży za pierwszą połowę 2018 roku

Dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży asortymentu modowego i skórzanego, których to wzrost osiągnął 14% w stosunku do analogicznego okresu. Daje to rezultat 4,46 miliardów euro. Sukces finansowy grupie LVMH zapełniło rownież przejęcie pod swoje skrzydła domu mody Dior w 2017 roku.

Wzrost sprzedaży perfum i kosmetyków również miał duże znaczenie dla osiągnięcia wysokich wyników. Sprzedaż tego sektoru wzrosła o 11% w porównaniu do ubiegłego roku, osiągając wartość 1,5 miliarda euro. Warto zaznaczyć, że do grupy LVMH należą takie marki kosmetyczne jak Sephora, Givenchy czy Christian Dior.

Sprzedaż alkoholi wzrosła o 7%, co dało rezultat 1,3 miliarda euro przychodu.

Kering: kontynuacja świetnej passy

Jak pokazują ogłoszone przez holding wyniki, dobra passa Kering nie słabnie. Niedawno informowaliśmy, że notowania firmy trafiły na prestiżowy indeks Euro Stoxx 50, co oznacza, że holding znalazł się pośród 50 największych przedsiębiorstw w Europie.

>>> Zobacz również: Grupa Kering wśród 50 największych przedsiębiorstw w Europie

Zarówno drugi kwartał 2018 roku, jak i ubiegłe półrocze oznaczało dla grupy Kering rekordowe przychody. Nie inaczej jest w trzecim kwartale 2018 roku.

Przypominamy, że w skład koncernu wchodzą takie marki jak między innymi Gucci, Yves Saint Laurent i Bottega Veneta. Zaledwie kilka miesięcy temu spółkę opuściła Puma. Nie tak dawno Kering również zdecydował się pożegnać z markami Stelli McCartney i Cristophera Kane’a, odsprzedając udziały bezpośrednio do projektantów.

Według raportów z trzeciego kwartału, Kering osiągnął sprzedaż wysokości 3,40 miliarda euro, co stanowi wzrost wyników o 27,6 % w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, kiedy to wyniki spółki sięgnęły 2,67 miliarda euro.

Jesteśmy niezwykle dumni z niezwykłych osiągów, które Kering dostarcza z kwartału na kwartał. Nasz wzrost, którego tempo jest niespotykane w sektorze luksusowym, jest solidny, zrównoważony i zrównoważony we wszystkich regionach i kanałach dystrybucji  – wyznał w oficjalnym oświadczeniu François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny firmy.

>>> Zobacz również: Kering notuje rekordowe wyniki sprzedaży

Liderem w grupie Kering wciąż pozostaje Gucci. Wyniki sprzedażowe marki osiągnęły wzrost niemal 35%, osiągając kwotę 2,1 miliarda dolarów.

Wynik sprzedażowy Yves Saint Laurent w trakcie trzeciego kwartału to 447 milionów euro i wzrost o 16,5%. Bottega Veneta osiągnęła z kolei sprzedaż rzędu 259 milionów euro. Przedstawiciele marki zaznaczyli, że nowy dyrektor kreatywny Bottegi Venety, Daniel Lee, obecnie jest w trakcie pracy nad przekształceniem marki i ze swoją wizją zadebiutuje w Tokio w grudniu tego roku. Pełna kolekcja ma być natomiast zaprezentowana w lutym 2019.

>>> Zobacz również: Luksusowe marki doceniają potęgę Instagrama