REKLAMA
Todd Snyder dyrektorem kreatywnej nowej kolekcji Woolrich Black Label

Todd Snyder dyrektorem kreatywnej nowej kolekcji Woolrich Black Label

REKLAMA

Marka Woolrich ogłasza nowego dyrektora kreatywnego Woolrich Black Label. Zostanie nim amerykański projektant Todd Snyder. W nowym projekcie dziedzictwo Woolrich połączy się z wyrafinowaną i ponadczasową estetyką Snydera, jednego z najważniejszych współczesnych amerykańskich projektantów. Kreator pozostanie wiceprezesem wykonawczym spółki Todd Snyder New York, nadal nadzorując jej rozwój biznesowy.

Przeczytaj również: K(B)ariery: Dorota Szulc „Było tak wiele dobrych momentów, że ciężko jest mi spojrzeć na nie, jak na ranking”

Nowym zadaniem Snydera będzie nadawanie kierunku projektom podczas współpracy z zespołem marki Woolrich, tworzącym we Włoszech, Japonii i USA. Woolrich Black Label będzie składać się z dwóch kolekcji: linii Heritage, opartej na luksusowych modelach opartych na archiwach Woolrich (takich jak kaszmirowe wersje koszul czy inna odsłona kultowej Arctic Parki,) oraz linii Technical, w której łączą się innowacyjny design, wydajne materiały oraz krawiecki sznyt. Linia Technical skierowana jest do miłośników otwartych przestrzeni, którzy jednocześnie chcą wyróżniać się unikatowym stylem na ulicach metropolii. 

Zawsze byłem pod ogromnym wrażeniem amerykańskich marek dumnych ze swojej tradycji. Moim celem jest praca z najlepszymi” – opowiada Snyder. „Nosiłem ubrania Woolrich już jako dziecko i miałem przyjemność pracować z ich materiałami podczas pracy projektanta. Woolrich to idealny przykład marki o ogromnym dziedzictwie i jestem bardzo podekscytowany możliwością pracy z ich archiwami, które pokazują, że dobry design przechodzi test czasu”.

Aspekt fuzji współczesnych potrzeb i tradycyjnej jakości podkreśla także CEO Woolrich, Stefano Saccone, który twierdzi: „Biorąc pod uwagę jego talent w kreowaniu estetyki destylującej to, co najlepsze z nowoczesnego amerykańskiego stylu, współpraca z Todem jest dla nas bardzo naturalna”. Nowa linia to efekt starań marki Woolrich, aby reinterpretować nowoczesną estetykę, jednocześnie oddając hołd tradycji rzemieślniczej i jakości.

Pierwsze spojrzenie na kolekcję będzie możliwe podczas pokazu Todda Snydera 9 stycznia we Florencji, jako część Pitti Immagine Uomo 105. Kolekcja potem przetransportowana zostanie do Mediolanu i zostanie zaprezentowana 13 stycznia podczas tygodnia mody męskiej. Linia Woolrich Black Label by Todd Snyder pojawi się w sklepach na jesieni 2024. 

Przeczytaj również: Ukryte zawody – Art Director: „Zdecydowanie najtrudniejsze jest zmierzenie się z ograniczeniami”

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES