noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Answear.com wyniki finansowe I półrocze 2023

Spółka Answear.com zwielokrotniła zysk: wyniki finansowe za I kwartał 2023

REKLAMA
noSlotData

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Answear.com odnotował 15,3 mln PLN zysku EBITDA. W porównaniu z danymi z zeszłego roku jest to wzrost o 337 proc. Zysk netto spółki w I kw. 2023 roku wyniósł 3,4 mln PLN.

Autor: Paweł Makosz

Spółka z branży e-commerce, której oferta dostępna jest na 11 rynkach, głównie w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracowała w pierwszym kwartale 271,1 mln PLN przychodu. Jest to ponad 52-proc. wzrost rdr. 

Cieszymy się z wyników w minionym kwartale. Wypracowane dynamiki wzrostu potwierdzają to, iż pozostajemy jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Otoczenie rynkowe jest wymagające szczególnie dla nowych graczy na rynku. My z kolei mamy zbudowaną silną markę, sprawnie działające operacje, jesteśmy odpowiednio zdywersyfikowani geograficznie, a także sukcesywnie realizujemy strategię zwiększania udziału marek premium w naszej ofercie. To wszystko pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Dzięki rosnącym wpływom ze sprzedaży, w I kw. 2023 roku budżet marketingowy spółki został ustalony na poziomie 40,5 mln PLN wobec 28,5 mln PLN w analogicznym okresie zeszłego roku. 

– Konsekwentnie dążymy do zwiększania naszego budżetu marketingowego, który bezpośrednio wpływa na wzrost przychodów. Answear kontynuuje działania marketingowe wykorzystując ciekawy i nieoczywisty przekaz, który przyciąga klientów i pozwala na zapisanie marki w świadomości odbiorców – podsumowuje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com

Spółka, której 58,9-proc. udziałowcem jest Forum X FIZ, poinformowała także o zwiększeniu nakładu marek premium w swojej ofercie. Udział tego rodzaju asortymentu wzrósł do 59 proc. Ruch ten przełożył się na wysokość średniej wartości zamówienia. Ta, w I kw. 2023 roku, wyniosła 335 PLN – o 20 PLN więcej niż w całym 2022 roku. Answear.com pochwalił się również planową realizacją założeń ekspansji zagranicznej. W okresie trzech pierwszych miesięcy 2023 roku nowe rynki odpowiadały za 9,4 proc. całej sprzedaży. 

Z perspektywy Answear.com ważnym wydarzeniem było także rozpoczęcie procesu nabycia Fashion Trands Group. Spółki zarządzającej takimi markami jak SneakerStudio, PRM i YesSport. Dzięki temu przejęciu Answear.com rozszerzy swoją działalność o nowy segment i grupy klientów – w szczególności Gen Z oraz konsumentów zainteresowanych produktami luksusowymi. 

Podczas kwartalnych podsumowań stałą praktyką jest odnoszenie się do danych sprzed roku. Zerknijmy więc również na giełdę, dokonując podobnego porównania. Po opublikowaniu przez Answear.com wyników kwartalnych, akcje spółki zachowywały się stabilnie. Po godzinie 12:00 ich cena wynosiła 35,4 PLN. Zauważmy jednak, że w perspektywie ostatnich dwunastu miesięcy podrożały one o ponad 83 proc. Niewątpliwie to kolejny znak obrazujący dobry kierunek rozwoju spółki. 

Zdjęcie główne: mat. prasowe

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES