REKLAMA
Top Secret to marka należąca do Grupy Redan. Wraz ze zmianą profilu działalności, Redan sprzeda markę.

Redan żegna się z modą. Chce skoncentrować się na innej branży

REKLAMA
REKLAMA

Przychody Redanu spadły w 2023 roku o 29 proc., a spółka zanotowała stratę netto. Zarząd tłumaczy to m.in. zmianą profilu działalności – Redan skupić się na usługach logistycznych, a zrezygnować ze sprzedaży odzieży.

Redan opublikował sprawozdanie za 2023 rok, które pokazuje spadek przychodów do 67,4 mln zł i stratę netto w wysokości 2,3 mln zł. Wyniki te są odzwierciedleniem trwającej transformacji firmy z handlu odzieżą na operatora usług logistycznych.

Zarząd Redanu zakłada, że od 2025 roku działalność spółki będzie skupiać się wyłącznie na logistyce. Wykorzysta do tego wieloletnie doświadczenie w kompletowaniu i realizacji wysyłek B2C i B2B, obsłudze zwrotów, transporcie międzynarodowym i odprawach celnych. Kluczowym wyzwaniem jest zbudowanie portfela zleceniodawców, którzy zapewnią pełne wykorzystanie posiadanych powierzchni magazynowych. Intensywne prace w tym kierunku są już prowadzone.

Grupa Redan zmienia profil działalności / fot. kampania Top Secret

Przeczytaj również: Popularna sieć odzieżowa na skraju upadku. Zamyka 15 sklepów i zwalnia 245 pracowników

Ogromne zmiany w profilu działalności Redan

Transformacja spółki rozpoczęła się jesienią 2021 roku od obsługi zamówień e-commerce dla zewnętrznych odbiorców. Redan realizuje już usługi dla kilkunastu klientów i prowadzi zaawansowane rozmowy z kolejnymi.

Elementem transformacji jest sprzedaż marek Top Secret i DryWash firmie Greenpoint. Transakcja spowoduje zakończenie dotychczasowej działalności handlowej Redanu. Część wpływów ze sprzedaży zostanie przeznaczona na spłatę kredytu bankowego. Redan podpisał z Greenpoint umowę warunkową na sprzedaż znaków towarowych za kwotę od 10,5 do 13,5 mln zł. Umowa licencyjna zapewni Redanowi dalszą obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”.

Sfinalizowanie tej transakcji spowoduje zakończenie prowadzonej dotychczas działalności handlowej. Jest więc ona kluczowa dla wdrożenia nowej strategii. Część wpływów uzyskanych za sprzedaż znaków towarowych przeznaczymy na spłatę kredytu bankowego. Z Greenpoint zamierzamy jednocześnie zawrzeć umowę na dalszą obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”, co idealnie wpisuje się w nową strategię spółki – podkreślił Bogusz Kruszyński, prezes Redan S.A.

Przeczytaj również: Te marki odzieżowe trzeba znać – moda premium z Polski

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES