REKLAMA

RAPORT GOOGLE: Wiemy czego klienci oczekują od marek odzieżowych

REKLAMA
REKLAMA

Pokazy projektantów być może wyznaczają trendy w modzie, ale to wyszukiwarka Google pokazuje jakie style najbardziej spodobały się konsumentom. To, czego ludzie szukają jest odzwierciedleniem popularności, zaś w jaki sposób to robią ukazuje szansę – szansę na zrozumienie konsumenta i możliwość lepszej komunikacji. Zrozumienie kupującego i reakcja na jego potrzeby może pozytywnie wpłynąć na wyniki marki.

Moda szybko się zmienia, jednak konsumenci potrafią wpływać na ten sektor gospodarki każdego dnia szukając pomysłów, inspiracji, często kupując pod wpływem impulsu. Analiza  wyników wyszukiwania może efektywnie podnieść wyniki sprzedaży ujawniając szersze spektrum preferencji konsumentów, w tym ich zachowań oraz zmian kulturowych. Oto cztery trendy, które podbiły Internet:

  1. Ubranka dla dzieci coraz częściej są zmniejszoną wersją tych dla dorosłych. Na pewno zauważyliście trend kopiowania stylizacji dorosłych ludzi i ubierania tak dzieci. Magazyny modowe są przepełnione stylizacjami inspirowanymi dziećmi gwiazd kina, muzyki czy mody. Instagram Beyonce czy Kim Kardashian wypełniają zdjęcia ich córek ubranych identycznie jak sławne mamy. Wyrazy takie jak: chłopiec, dziewczynka, dziecko czy maluch są wyszukiwane razem z frazą: wersje ubrań dla dorosłych.
  2. Linia oddzielająca obie płcie nie jest już tak widoczna. Granica między tym co dziecięce, a tym co odpowiednie dla dorosłych zaciera się tak samo jak granica między rzeczami odpowiednimi dla kobiet, jak i mężczyzn. Projektanci znacznie zwężają podział płciowy, niszcząc tym samym sztywne ramy tego co kobiece, a co męskie. Frazy takie jak kurtka bomber czy kombinezon idą w parze z kobieta, mężczyzna, chłopak oraz dziewczyna. Ellen Sideri – założycielka ESP Trendlab jest zdania, że cechy żeńskie i męskie nie należą już do żadnej z płci lecz są wspólne, zaś Ken Downing, dyrektor firmy Neiman Marcus twierdzi, że to, co teraz obserwujemy jest drastyczną zmianą w modzie oraz coraz większą akceptacją stylu bez granic.
  3. Jeden styl nie pasuje do wszystkich. Mimo że konsumenci przyjmują pewne trendy z otwartymi ramionami to jednak nie chcą wyglądać tak jak wszyscy inni. W każdym elemencie (czy to kombinezonie, czy sukience) szukają czegoś szczególnego, co pozwoli spersonalizować ich stylizację. Oryginalność nadal jest na topie.
  4. Moda staje się bardziej funkcjonalna. Ludzie szukają ubrań, które są wygodne oraz takie, które można założyć niemalże wszędzie. Nieważne jakiego elementu garderoby poszukują – musi być dopasowany do różnych okazji i aktywności. Świat i ludzie pędzą do przodu coraz szybciej i najwidoczniej moda również musi się do tego pędu dostosować.
Tagi

google

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES