Raport finansowy: Próchnik, Redan i Monnari

PRÓCHNIK SA (Adam Feliks Próchnik i Rage Age)

Kolejna spółka, która może pochwalić się wzrostem sprzedaży za miesiąc kwiecień: +8% (3,52 mln zł.) w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

  • Adam Feliks Próchnik: sprzedaż +20% (2,67 mln zł)
  • Rage Age: sprzedaż -18% (840 tys. zł)
  • Sprzedaż internetowa marek uplasowała się na poziomie około 86 tys. złotych (brak porównania do roku ubiegłego ze względu na nowy kanał sprzedaży).

Spółka Próchnik SA poczyniła wiele zmian w swojej strukturze, aby umocnić markę i zwiększyć dystrybucję poprzez obecność w czołowych miejscach sprzedaży. Spółka zainwestowała także w nowy system informatyczny. Efekty tych działań będziemy mogli odczuć już wkrótce.

Top Secret Nordic Elegance-Art
Top Secret Nordic Elegance-Art

REDAN (Top Secret, Troll i Drywash)

Grupa Redan zamknęła pierwszy kwartał bieżącego roku z zaskakującym wynikiem +10.5% (114,5 mln zł. obrotów) w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.

W tym: Top Secret zwiększył sprzedaż o 18%; cały segment fashion +24%, a z kolei segment dyskontowy po trzech miesiącach br. zanotował 15,7% wzrost obrotów rok do roku.

Grupa Redan może cieszyć się takimi rezultatami dzięki działaniom, jakie podjęła w celu umocnienia marki na polskim rynku. Są to:

  • Skuteczne działania w zakresie tworzenia oraz zarządzania kolekcją, czyli szybkie wyprzedawanie stoków — opróżnianie magazynów ze starszych modeli.
  • Wzmocnienie zespołów projektowych przygotowujących nowe kolekcje.
  • Przeznaczenie dodatkowych środków na promocję marek.

Grupie Redan nie pomógł mocny kurs dolara (20% droższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku). Pomimo tego spółce udało się wypracować lepszy wynik marży +9.5%. Powyższe działania zwiększyły koszty o 14.8%.

Podsumowanie miesiąca kwietnia:

  • Top Secret: sprzedaż +21%
  • Cała grupa Redan: sprzedaż +8%

Monnari41Monnari Trade SA

Pierwszy kwartał tego roku spółka Monnari zamyka na ogromnym plusie +24.9%, osiągając sprzedaż o wartości 43,77 mln zł., przy czym za tym numerem kryją się inne koszty:

  • Zyski operacyjne pozostały na tym samym poziomie (3,41 mln zł vs. 3,38 mln zł.).
  • Koszty zarządu i sprzedaży wzrosły o 15.2% (mniej w porównaniu do zysków).
  • Marża brutto spadła prawie o 3%.

Autor: Urszula Wiszowata

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES