REKLAMA
Prada London

Prada oferuje staże, stypendia i granty dla młodych projektantów – na rzecz inkluzywności i różnorodności

REKLAMA
REKLAMA

Nowe programy grupy Prada mają zwiększyć reprezentację osób o innym niż biały kolorze skóry w branży modowej. By pomóc młodym projektantom, grupa nawiązała współpracę z Funduszem Ludnościowym Narodów Zjednoczonych oraz nowojorskim Fashion Institute of Technology. Stawia na wsparcie najzdolniejszych studentów.

Moda jako narzędzie zmiany społecznej

Cztery programy o różnorodnym zakresie działania wspierają przede wszystkim utalentowanych studentów. Jednak przez rozwijanie indywidualnych talentów, Prada ma nadzieje wspierać i katalizować pozytywne zmiany na spektrum szerszych społeczności – zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Afryce. Programy skierowane do krajów Afryki mają eksplorować tematykę równości płci i edukacji seksualnej. Jednak najważniejszym celem nowych programów Prady jest wyrównywanie szans wszystkich grup etnicznych w branży modowej.

Grupa Prada podejmuje realne i znaczące działania, które poszerzą możliwości kariery i zawodowe dla osób o innym niż biały kolorze skóry w branży modowej – powiedziała Malika Savell, Chief Diversity, Equity & Inclusion Officer w Prada Ameryka Północna. Zdajemy sobie sprawę z barier wejścia do branży modowej. Chcemy opracować wiele nowych programów, które będą pomagać w rozwoju  aspirujących profesjonalistów w dziedzinie mody. Jednocześnie inwestujemy w kolejne pokolenie zróżnicowanych talentów.

4 programy na rzecz inkluzywności

Staż Generation Prada: Grupa uruchomi płatny staż dla zróżnicowanej grupy utalentowanych studentów. Zapewni praktyczne doświadczenia w swoich zespołach korporacyjnych i detalicznych.

Stypendia FIT Grupy Prada: We współpracy z Fashion Institute of Technology (FIT), grupa zaoferuje stypendium dwóm najzdolniejszym studentom. Jeden z nich to osoba o innym niż biały kolorze skóry, pochodząca z Ameryki Północnej. Drugą stypendystką będzie najlepsza studentka z Ghany lub Kenii. Stypendyści otrzymają również możliwość pracy w Grupie Prada.

Moduł edukacyjny UNFPA Grupy Prada: We współpracy z agencją zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego ONZ, włoski dom mody opracuje moduł edukacyjny dla młodych kobiet. Ma uczyć wykorzystywanie mody i designu do wpływania na zmiany społeczne. Moduł ma powstać przy współpracy z młodymi Kenijkami i Ghanijkami.

Eksperymentalne laboratorium projektowe Prada + Dorchester Industries: Przy współpracy z Dorchester Industries, Prada stworzy trzyletnie laboratorium designu. Będzie rekrutować i nagradzać utalentowanych projektantów pochodzących z różnorodnych grup etnicznych w Chicago, Nowym Jorku i Los Angeles.

Inkluzywność – w Prada jest na szerszym spektrum

Jesteśmy niezwykle dumni z tych programów. Odzwierciedlają zaangażowanie Grupy Prada we wspomaganie rozwoju i rekrutację utalentowanych ludzi z różnych grup etnicznych oraz tworzenie kultury integracyjnej ”- powiedział Lorenzo Bertelli, Szef ds. Marketingu i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Prady. „Te inicjatywy zapewniają realną zmianę. Nie możemy się doczekać, aby wykorzystać tę dynamikę do stworzenia innych możliwości zorientowanych na różnorodność i reprezentację zarówno w firmie Prada, jak i w branży modowej”.

Najnowsze doniesienia to nie pierwsze działania podejmowane przez grupę na rzecz zwiększenia reprezentatywności. W marcu bieżącego roku, włoski dom mody dołączył do The Valuable 500. To ogólnoświatowa inicjatywa, której celem jest przekształcenie przedsiębiorstw w celu zaspokojenia potrzeb osób niepełnosprawnych.

Zaangażowanie Prady w tworzenie The Valuable 500 jako pierwszej luksusowej grupy modowej jest wydarzeniem historycznym ”- skomentowała założycielka inicjatywy, Caroline Casey. „Liderzy tacy jak Prada mają moc zmieniania sposobu, w jaki społeczeństwo myśli o niepełnosprawności.”

4 nowe programy Prady nie są krokiem aż tak przełomowym, jednak z pewnością – w dobrym kierunku.

>>> Przeczytaj również: The North Face otwiera internetowy second hand – poznajcie The North Face Renewed

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES