REKLAMA

Nie tylko torebka z odzysku. W jaki sposób Prada osiąga zrównoważony rozwój?

REKLAMA

Carlo Mazzi, prezes Prada Group przedstawił swoją nową strategię. Prada będzie rozwijała się w sposób zrównoważony. I nie chodzi tu tylko o sprzedawanie ekologicznych torebek.

Klucz do sukcesu

W dzisiejszych czasach marki (nie tylko te modowe) powinny działać nie tylko ekologicznie, ale też etycznie. Mówiąc krótko – kluczem do sukcesu jest zrównoważony rozwój. Taką ścieżkę postanowiła obrać również Prada.

Na IGTV Prady pojawił się film, w którym Carlo Mazzi, prezes Prada Group mówi o swojej najnowszej strategii. #PradaGroupImpact, bo taką nazwę otrzymał projekt, został zrealizowany przy współpracy z The Business Debate, Reutersem i fotografką Brigitte Lacombe.

https://www.instagram.com/p/B057rDPDTJ0/

Film rozpoczyna się słowami: “Poświęcenie firmie to również poświęcenie społeczeństwu, a na zrównoważony rozwój składa się wiele różnych aspektów”. Mazzi tłumaczy, że równowaga ta może być osiągnięta tylko wtedy, kiedy żaden z aspektów nie zostanie pominięty. Troska o środowisko poprzez odpowiedzialne używanie surowców, wody i energii to wyjątkowo ważny, ale nie jedyny krok, który Prada zamierza podjąć. Według prezesa bardzo istotna jest też pokora i współpraca z innymi instytucjami. Dlatego marka przykłada się do poszukiwań odpowiedzialnych dostawców oraz chce edukować swoich potencjalnych klientów.

https://www.instagram.com/p/B09WOteIMix/

Eko-innowacje

Co ciekawe, włoski dom mody od jakiegoś czasu nie buduje nowych hal produkcyjnych, lecz aranżuje opuszczone fabryki. Pozwala to oszczędzić miejsce, czas i surowce. Na podobny krok zdecydował się również Amazon.

Przypominamy, że marka zaczęła już produkować akcesoria z materiałów pozyskanych z recyklingu oraz ostatecznie zrezygnowała z naturalnych futer.

Jesteśmy ciekawi, jak najnowsza strategia odbije się na wynikach sprzedażowych Prady. Aktualnie marka zajmuje 5 miejsce na liście najgorętszych marek modowych świata, o której przeczytacie tutaj:

Top 20 marek modowych świata. Kto triumfuje w 2019 roku?

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES