Top 20 marek modowych świata. Kto triumfuje w 2019 roku?

2332
instagram.com/gucci

Gucci wygrywa z Off White, marki streetwearowe nadal radzą sobie świetnie, a Alexander McQueen wypada z pierwszej 20-stki. Zobaczcie, jak po drugim kwartale 2019 wygląda ranking najbardziej wartościowych marek modowych świata.

Koniec kwartału to w każdym biznesie czas podsumowań. Tyczy się to również biznesu mody. Co każde 3 miesiące, portal Lyst aktualizuje listę najgorętszych, a co za tym idzie, najbardziej wartościowych marek modowych świata. Ostateczny ranking jest układany nie tylko na podstawie wyników sprzedaży, ale również liczby odwiedzeń stron internetowych, najchętniej kupowanych produktów, czy oznaczeń w social mediach. Po drugim kwartale sytuacja wygląda następująco (szare liczby obok informują, na jakiej pozycji plasowała się dana marka w poprzednim kwartale):

lyst.com

Gucci vs Off-White

Aktualnie triumfuje Gucci, z którym minimalnie przegrało Off White. W poprzednim kwartale sytuacja była odwrotna. Świadczy to o tym, że obie marki nie muszą się martwić o swoją pozycję na rynku. Gucci zawdzięcza swoje zwycięstwo 20% wzrostem dochodów, oraz adaptacji nowych technologii. Marka może też pochwalić się docenianym dyrektorem kreatywnym, Alessandro Michele, który miał możliwość współorganizować tegoroczną METGalę.

Streetwear górą

Off White z Virgilem Ablohem na czele to fenomen ostatnich lat. Jednak wszystkim markom streetwearowym, które znalazły się w rankingu należą się ogromne brawa. Fakt, że Vetements, Stone Island, czy Yeezy pojawiają się w nim już kolejny raz, a takie marki, jak Alexander McQueen wypadają z listy, świadczy o tym, że streetwear na dobre zakorzenił się w segmencie największego luksusu. Swoją pozycję umocnili także liderzy mody sportowej. Zarówno Nike, jak i Adidas wspięły się w rankingu jeszcze wyżej.

Włosi triumfują

Co ciekawe, pierwsze 8 marek na liście (poza pozostającym na 3 miejscu Balenciagą) to włoskie domy mody. Łącznie, zajmują one 10 na 20 pozycji: z Dolce&Gabbana na 13, Moncler na 17 i Moschino na 18 miejscu. Ostatnie z nich wróciło z wielką pompą. W pierwszym kwartale 2019 znajdowało się aż 5 miejsc niżej, bo dopiero na 23. Do tego sukcesu przyczyniły się intratne kolaboracje: z The Sims, Playboyem i gwiazdami popu, Katy Perry oraz Taylor Swift.

Zaskakujący może być też fakt, że wśród 20 wszystkich firm, 3 z nich należą do koncernu Kering (Gucci, Balenciaga, Yves Saint Laurent). Żadna z marek największego konkurenta Keringa, LVMH, pomimo ogromnych sukcesów sprzedażowych, nie znalazła się na liście.

„Lyst” zaznaczyło również, że bardzo silnymi graczkami na rynku mody pozostają… Beyoncé i Rihanna. Pierwsza z nich przyczyniła się do świetnych wyników Adidasa, zapowiadając współpracę z legendarnym niemieckim brandem. W drugim kwartale 2019 hasło „Adidas” zostało wpisane w wyszukiwarkę 31% więcej razy niż w pierwszym. Rihanna natomiast, wraz z premierą Fenty Mansion, została pierwszą czarnoskórą projektantką w historii LVMH.

View this post on Instagram

FENTY.com

A post shared by FEИTY (@fenty) on

Jesteśmy ciekawi, jakie marki będą triumfować w kolejnym kwartale. Czy sytuacja zmieni się diametralnie? A może aktualizacja wcale nas nie zaskoczy? Będziemy trzymać rękę na pulsie.

Zobacz również: Deloitte ujawnia ranking największych marek luksusowych. Kto znalazł się na czele?