REKLAMA

Adidas osiągnął rekord sprzedaży butów zrobionych z plastiku

REKLAMA
REKLAMA

To wyjątkowo przykre, ale prawdziwe: świat tonie w plastiku. Jednym z największych skupisk niebiodegradowalnych odpadów są wody oceaniczne, a codziennie trafiają do nich kolejne tony śmieci. Wiele firm i instytucji proeko podjęło już walkę z plastikiem zabijającym morskie stworzenia. A jak robi to Adidas? W 2019 roku sprzeda 11 milionów par butów z plastiku znalezionego na plażach. 

Co można zrobić z plastikowymi śmieciami, które zalegają na plażach? Posprzątać i przerobić na włókno, z którego potem powstanie 11 milionów par butów. Taką inicjatywą pochwaliła się marka Adidas. Gigant mody sportowej oficjalnie przyłoży się do akcji zapobiegania zanieczyszczaniu oceanów plastikiem. Firma podjęła współpracę z organizacją Parley for the Oceans, która zajmuje się zbieraniem odpadków z plaż zanim dostaną się one do wody. 

https://www.instagram.com/p/ByQJLz2gA-0/

Ambitny cel addasa

Jest to pierwsza tego typu współpraca Adidasa, choć sam koncept obuwia z recyklingu nie jest dla niego nowy. W zeszłym roku z taśm produkcyjnych zeszło ponad 5 milionów par z odzyskanego poliestru. Teraz firma planuje podwoić wynik. Szczególnie imponujący jest jednak cel na 2024: wszystkie produkty odzieżowe i obuwnicze marki Adidas mają być wytwarzane z tworzyw mających za sobą “pierwsze życie”. Dodatkowo, do 2030 roku emisja gazów cieplarnianych pochodzących z fabryk marki ma się zmniejszyć o 30%. 

Najnowszym produktem powstałym z poliestrowego włókna z odzysku jest but do golfa, The TOUR360 XT Parley shoe, w którego nazwie pojawia się nawiązanie do ekologicznej organizacji. Jest to pierwszy na świecie but z włókien z odzysku służący do uprawiania tego sportu. Adidasowi należą się wielkie brawa zarówno za niego, jak i za pozostałe kroki podejmowane w stronę odpowiedzialnej mody. Ciekawi nas, co jeszcze wymyśli niemiecki gigant. 

ladbible.com

Zobacz również: EKOLOGICZNA INICJATYWA: LVMH i UNESCO w walce o ochronę biosfery

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES