Wyniki finansowe Kering przerosły oczekiwania. Wszystko za sprawą Gucci

236
kampania Gucci Cruise 2019 / źródło: metalmagazine.eu

Silny popyt na produkty Gucci sprawił, że francuski koncern Kering swoimi wynikami przewyższył prognozy finansowe w pierwszym kwartale 2019 roku.

Kering, który pod swoimi skrzydłami posiada również takie marki jak Yves Saint Laurent czy Balenciaga, swoje zyski w głównej mierze opiera na Gucci, które po modernizacji pod okiem Alessandro Michelle, pobiło rekordy popularności i stało się modową marką nr 1 wśród millenialsów. Przypomnijmy, że portal Lyst sklasyfikował brand na najwyższym stopniu podium w swoim zestawieniu najbardziej topowych marek końca 2018 roku. Z kolei według rankingu „Apparel 50 2019”, przygotowanego przez Brand Finance, Gucci zajmuje 9. pozycję pośród najcenniejszych modowych marek świata.

W pierwszym kwartale przychody Gucci wzrosły w porównaniu do ubiegłego roku o 20% osiągając kwotę 2,33 miliardów euro. Dla porównania, w 2018 roku marka odnotowała 36,9% wzrost sprzedaży, a w 2017 roku sięgnął on aż 44,6%.

>>> Zobacz również: Kering i LVMH złożą się na odbudowę katerdy Notre-Dame. Łącznie przekażą ponad 300 milionów euro

Koncern prowadzony przez Francois-Henri Pinauta, ujawnił, że pomimo spowolnionych przychodów Gucci, jest spokojny o wyniki swojej topowej marki w kolejnych miesiącach. Jean-Marc Duplaix, dyrektor finansowy Kering, wyjaśnił, że po dwóch latach absolutnie wyjątkowego wzrostu, marka jest aktualnie w fazie normalizacji. W ramach planów dalszego rozwoju, Gucci obecnie rozszerza swoją linię produktów o artykuły domowe, kosmetyki oraz biżuterię.

Biorąc pod uwagę wyniki całego koncernu, Kering odnotował 17,4% wzrost przychodów w pierwszym kwartale, co przełożyło się na kwotę 3,8 miliarda euro. Wynik ten przewyższył prognozy analityków finansowych na ten okres.

Bottega Veneta zaliczyła spadek sprzedaży o 8,9%. Warto jednak zaznaczyć, że marka jest w trakcie rekonstrukcji pod okiem nowego dyrektora kreatywnego, Daniela Lee, a pierwsze efekty jego pracy trafią do sprzedaży w połowie 2019 roku. Z tego powodu, grupa Kering liczy na poprawę sprzedaży brandu w kolejnych miesiącach 2019.

Wzrost w pierwszym kwartale zaliczył z kolei Yves Saint Laurent, notując wynik +17,5%, oraz inne marki należące do grupy Kering (w tym Alexander McQueen, Balenciaga, czy Boucheron) osiągając łącznie +21,7%.

>>> Zobacz również: LVMH nie zwalnia tempa i notuje kolejny wzrost sprzedaży