noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Wyniki finansowe Kering przerosły oczekiwania. Wszystko za sprawą Gucci

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Silny popyt na produkty Gucci sprawił, że francuski koncern Kering swoimi wynikami przewyższył prognozy finansowe w pierwszym kwartale 2019 roku.

Kering, który pod swoimi skrzydłami posiada również takie marki jak Yves Saint Laurent czy Balenciaga, swoje zyski w głównej mierze opiera na Gucci, które po modernizacji pod okiem Alessandro Michelle, pobiło rekordy popularności i stało się modową marką nr 1 wśród millenialsów. Przypomnijmy, że portal Lyst sklasyfikował brand na najwyższym stopniu podium w swoim zestawieniu najbardziej topowych marek końca 2018 roku. Z kolei według rankingu „Apparel 50 2019”, przygotowanego przez Brand Finance, Gucci zajmuje 9. pozycję pośród najcenniejszych modowych marek świata.

W pierwszym kwartale przychody Gucci wzrosły w porównaniu do ubiegłego roku o 20% osiągając kwotę 2,33 miliardów euro. Dla porównania, w 2018 roku marka odnotowała 36,9% wzrost sprzedaży, a w 2017 roku sięgnął on aż 44,6%.

>>> Zobacz również: Kering i LVMH złożą się na odbudowę katerdy Notre-Dame. Łącznie przekażą ponad 300 milionów euro

Koncern prowadzony przez Francois-Henri Pinauta, ujawnił, że pomimo spowolnionych przychodów Gucci, jest spokojny o wyniki swojej topowej marki w kolejnych miesiącach. Jean-Marc Duplaix, dyrektor finansowy Kering, wyjaśnił, że po dwóch latach absolutnie wyjątkowego wzrostu, marka jest aktualnie w fazie normalizacji. W ramach planów dalszego rozwoju, Gucci obecnie rozszerza swoją linię produktów o artykuły domowe, kosmetyki oraz biżuterię.

Biorąc pod uwagę wyniki całego koncernu, Kering odnotował 17,4% wzrost przychodów w pierwszym kwartale, co przełożyło się na kwotę 3,8 miliarda euro. Wynik ten przewyższył prognozy analityków finansowych na ten okres.

Bottega Veneta zaliczyła spadek sprzedaży o 8,9%. Warto jednak zaznaczyć, że marka jest w trakcie rekonstrukcji pod okiem nowego dyrektora kreatywnego, Daniela Lee, a pierwsze efekty jego pracy trafią do sprzedaży w połowie 2019 roku. Z tego powodu, grupa Kering liczy na poprawę sprzedaży brandu w kolejnych miesiącach 2019.

Wzrost w pierwszym kwartale zaliczył z kolei Yves Saint Laurent, notując wynik +17,5%, oraz inne marki należące do grupy Kering (w tym Alexander McQueen, Balenciaga, czy Boucheron) osiągając łącznie +21,7%.

>>> Zobacz również: LVMH nie zwalnia tempa i notuje kolejny wzrost sprzedaży

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES