Deloitte ujawnia ranking największych marek luksusowych. Kto znalazł się na czele?

732
kampania Louis Vuitton / źródło: louisvuitton.com

Firma Deloitte ogłosiła coroczną listę 100 największych firm sektora dóbr luksusowych. Na jej czele ponownie znalazł się francuski konglomerat LVMH. 

Kolejne miejsca na podium należą do kosmetycznego giganta Estée Lauder i szwajcarskiej marki Richemont. Tuż za nimi znalazł się francuski koncern Kering, który przeskoczył w zestawieniu o jedną pozycję do góry. Tak właśnie przedstawia się top najbardziej luksusowych marek świata wg rankingu przygotowanego przez Deloitte (Global Powers of Luxury Goods). Wyniki są podsumowaniem roku fiskalnego 2017. 

100 największych luksusowych marek świata uzyskało łączny dochód rzędu 247 miliardów dolarów. To znaczący wzrost w porównaniu do zestawienia z ubiegłego roku, kiedy to łączny dochód szacowano na 217 miliardów dolarów. Najwięcej firm w rankingu pochodzi z Włoch, z kolei francuskie przedsiębiorstwa zanotowały największy wzrost sprzedaży.

>>> Zobacz również: Kering i LVMH złożą się na odbudowę katedry Notre-Dame. Łącznie przekażą ponad 300 milionów euro

Wśród 100 firm uwzględnionych w raporcie Deloitte, 38 przedsiębiorstw to firmy odzieżowo-obuwnicze, a 32 z nich – jubilerskie. Jednakże, marki odzieżowe zaliczyły najniższy wynik spośród wszystkich przedsiębiorstw łącznie, uzyskując średnio 1,1 miliarda przychodu.

W zestawieniu Deloitte nie zabrakło nowicjuszy. Po raz pierwszy pojawiły się na niej takie marki jak między innymi Chanel Limited, Kosé Corporation, Revlon czy Samsonite International.

Wyniki raportu wskazały, że pomimo spowolnień na rynkach ekonomicznych (w szczególności w Chinach), rynek dóbr luksusowych ma się bardzo dobrze i wciąż konsekwentnie się rozwija. Powód takiego optymizmu? 76% spośród 100 firm odnotowało wzrost sprzedaży, z czego prawie połowa osiągnęła dwucyfrowy wzrost w porównaniu do roku analogicznego.

Twórcy raportu zaznaczyli, by marki luksusowe zwróciły uwagę na dopiero bogacących się konsumentów. HENRYs (High Earners, Not Rich Yet), jak nazywają ich specjaliści Deloitte, czyli ci dobrze zarabiający, a jeszcze nie bogaci, to grupa osób w średnim wieku, zarabiająca aktualnie w granicach od 100 tys. do 250 tys. dolarów rocznie. Inteligentni, uwielbiający zaupy online, niebojący się wydawać zarobionych pieniędzy na dobra luksusowe – to właśnie oni mogą już niedługo w znacznym stopniu zdominować rynek luksusowy.

>>> Zobacz również: Career Monday: Jak kupuje Generacja Z?

Oto jak przedstawia się pierwsza dziesiątka rankingu: 

1. LVMH (France)

2. Estée Lauder (USA)

3. Compagnie Financière Richemont SA (Switzerland)

4. Kering SA (France)

5. Luxottica Group (Italy)

6. Chanel Limited (UK)

7. L’Oréal Luxe (France)

8. The Swatch Group (Switzerland)

9. Chow Tai Fook Jewellery Group (Hong Kong)

10. PVH Corp (USA)

>>> Zobacz również: LVMH nie zwalnia tempa i notuje kolejny wzrost sprzedaży