REKLAMA
Sezon świąteczny był doskonałym okresem do zbadania popularności voucherów. Wyniki ankiety przeprowadzonej przez GCVA we współpracy z Global Data jednoznacznie odpowiadają na pytanie o bieżącą popularność kart podarunkowych.

Czy karty podarunkowe tracą na popularności?

REKLAMA
REKLAMA

Sezon świąteczny był doskonałym okresem do przeprowadzenia badania popularności voucherów. Wyniki ankiety stworzonej przez GCVA we współpracy z Global Data jednoznacznie odpowiadają na pytanie o bieżące zainteresowanie kartami podarunkowymi.

Popularność kart podarunkowych

W Boże Narodzenie 2023 roku wymieniono ponad 20 mln kart podarunkowych. 31 proc. spośród 2 tys. ankietowanych konsumentów otrzymało jedną z nich. Co ciekawe, 24 proc. badanych otrzymało więcej kart podarunkowych niż w poprzednich latach. Okazało się, że głównym ich odbiorcą jest młodsze pokolenie. 50 proc. osób w wieku 16-24 lat otrzymało w zeszłe święta prezent w postaci karty podarunkowej. W przypadku ankietowanych w wieku 55-64 proc. było to 18 proc. Badanie wykazało również różne powody, dla których karty podarunkowe wciąż cieszą się ogromną popularnością.

Przeczytaj również: Inpost podniesie ceny usług. Ile wyniosą i kogo obejmą nowe stawki?

Dlaczego wręczamy karty podarunkowe?

Oprócz chęci uniknięcia marnotrawstwa lub otrzymania niechcianego prezentu, 20 proc. osób wybrało karty podarunkowe z zamiarem wsparcia lokalnych firm. To sposób podkreślający wkład voucherów w ożywienie handlu społecznościowego. Kolejne 18 proc. osób zdecydowało się na karty podarunkowe z powodu niedostępności fizycznych prezentów w sklepach. 21 proc. respondentów doceniło wygodę ich dostarczania w porównaniu z kosztami i trudnościami związanymi z pakowaniem i wysyłaniem dużych fizycznych prezentów.

Inne badanie GCVA wykazało, że 44 proc. dorosłych Brytyjczyków planowało zmniejszyć budżet na prezenty, co wpłynęło na spowolnienie wydatków w okresie świątecznym w 2023 roku. Jednak warto podkreślić, że interesującym trendem jest znaczny wzrost zakupu kart podarunkowych do samodzielnego użytku. Prawie dwie piąte (38 proc.) osób kupujących karty dla siebie robiło to w celach oszczędnościowych.

Przeczytaj również: Wschody: New Formz Studio / Maryja Vintage “Upcycling to przyszłosc mody. Chcemy zburzyć szkodliwe przekonania dotyczące zakupów”

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES