noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

4F uruchamia w sklepach strefy Wear_fair. W planach ubraniomaty i wypożyczalnia odzieży sportowej

REKLAMA
noSlotData

Obieg cyrkularny odzieży to jedno z głównych założeń projektu Change marki 4F. Inicjatywa OTCF (właściciela 4F i Outhorn) prowadzona jest w partnerstwie z „Ubrania do oddania”, firmą zajmującą się odbieraniem niepotrzebnych ubrań z domów Polaków i cyrkularnym wprowadzaniem ich do drugiego obiegu odzieży używanej.

Niewątpliwy wpływ branży modowej i tekstylnej na środowisko naturalne skłonił firmę OTCF, właściciela marki 4F, do podjęcia inicjatywy #4FChange. Celem jest ograniczenie negatywnego oddziaływania marki na środowisko poprzez wprowadzenie cyrkularnego obiegu odzieży oraz propagowanie właściwych postaw zarówno po stronie konsumentów, jak i biznesu.

Ubrania, które przestajemy nosić stanowią olbrzymi potencjał, wiec postanowiliśmy go wykorzystać z korzyścią dla klientów marki oraz dla planety. Chcemy, by ubrania te wracały do obiegu. Dzięki temu, że używane części garderoby zyskają drugie życie, zwolnią miejsce w szafach, a także przyczynią się do zmniejszenia zapotrzebowania na nowe tekstylia, redukując tym samy wpływ przemysłu ubraniowego na środowisko – mówi Przemek Feliga, ESG Project Manager, OTCF.

Podstawy projektu

To właśnie wprowadzenie do sklepów 4F sportowej odzieży używanej leży u podstaw innowacyjnego projektu 4F – Change – przeprowadzanego wspólnie z „Ubrania do oddania”. Projekt stanowi pierwszy krok na drodze do wielkiego celu, jakim dla 4F jest zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego na szerszą skalę.

Współpraca przy projekcie 4F Change to dla nas potwierdzenie tego, o czym mówimy od czterech lat. Można powiedzieć, że marzenia się spełniają, ponieważ odzież używana w końcu staje w pierwszych szeregach sektora odzieżowego. Branża odzieżowa musi się zmienić, małymi – wielkimi krokami zacząć zawracać w kierunku najbardziej odpowiedzialnej i zrównoważonej mody – drugoobiegowej, czyli takiej, która została już wyprodukowana. Jesteśmy podekscytowani, że razem tworzymy historię, a nasze doświadczenie w połączeniu z determinacją do zmiany marki 4F, pozwoliło wejść z modą używaną do salonów sprzedaży i ustawić ją na równi z modą pierwszoobiegową. To początek rewolucji, której strategia rozpisana została na najbliższe trzy lata – mówi Zosia Zochniak, założycielka „Ubrania do Oddania”.

Źródło: 4F

Sklepy ze strefami Wear_fair

Pierwszym etapem 4F Change jest uruchomienie strefy Wear_fair z ubraniami z drugiego obiegu w sklepie 4F w CH Arkadia oraz w sklepach 4F w Bielsku-Białej (Sfera), Gdańsku (Forum Radunia), Katowicach (Katowicka), Krakowie (Bonarka i Serenada), Łodzi (Łódzka), Rzeszowie (Galeria Rzeszów) i Warszawie (Galeria Młociny, Galeria Północna).

Patrzymy w przyszłość i widzimy naszą markę jako aktywnego uczestnika i inicjatora zmian na rynku. Nasza inicjatywa wynika z troski o środowisko naturalne i ekologię, które nie są jedynie chwilowym trendem, ale stałym i rozwijanym elementem funkcjonowania w odpowiedzialnym biznesie. Pragniemy zainteresować nim wszystkich naszych klientów i pokazać, że każdy z nas może przyczynić się do zmniejszenia negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Planujemy już kolejne elementy naszego projektu, takie jak regularne zorganizowane zbiórki odzieży, całkowicie innowacyjne na rynku ubraniomaty a nawet wypożyczalnię ubrań sportowych – kontynuuje Feliga.

Projekt 4F Change został zainaugurowany podczas spotkania, jakie odbyło się 19 stycznia we flagowym sklepie marki 4F w warszawskim centrum handlowym Arkadia.

To pionierski projekt nie tylko w skali polskiej ale również europejskiej, dlatego nie mamy wątpliwości, że wspólnie z 4F rozpoczynamy nową erę rozwoju branży mody. Chcemy być liderem zmian na rynku i pokazać, że konsekwentne budowanie wartości drugiego obiegu jest możliwe. Czujemy ogromną satysfakcję, że tą zmianą możemy zmieniać ten system od środka – komentuje Anna Pięta, Strategic Partnership Manager, prowadząca projekt po stronie „Ubrania do Oddania”.

Warszawiacy mogą oddać ubrania

W ramach projektu 4F prowadzi akcję edukacyjną, podczas której mieszkańcom Warszawy udostępnione zostały specjalne kartony, z których mogą skorzystać, by oddać w nich ubrania. Pudełka znajdują się w sześciu najpopularniejszych miejscach Warszawy, takich jak Plac Konstytucji, Rondo Daszyńskiego czy Metro Wierzbno. To krok mający uświadomić warszawiakom, jak proste może być wzięcie udziału w akcji i rozpoczęcie nowego nawyku gospodarowania niepotrzebnymi ubraniami w sposób racjonalny i systemowy.

Pudełka będą dostępne do niedzieli, 23 stycznia.

>>> Przeczytaj również: Czy North Face pójdzie w ślady Patagonii w kwestii zrównoważonego rozwoju?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES