rosa

Nowa kampania marki Rosa. W roli głównej ciężarna Kasia Struss

“Ten rok jest dla mnie szczególnie ważny. Mija właśnie dziesiątą rocznica istnienia naszej marki, dlatego chciałam, aby ta kolekcja i wieńcząca ją kampania były wyjątkowe. Kiedy przeczytałam wiadomość od Kasi Struss – jednej z najlepszych polskich modelek– że z przyjemnością zostanie twarzą nowej kampanii, to było to jak spełnienie zawodowych marzeń” – mówi Agnieszka Rosa. 

Kasia Struss twarzą kampanii

Kasia, która od kilku lat prywatnie jest fanką biżuterii Rosa, została twarzą kampanii marki na sezon jesień – zima 2023 roku. Pomysł współpracy pojawił się w trakcie przygotowań nowej kolekcji i Agnieszka przyznaje, że niektóre z projektów powstały właśnie z myślą o Kasi i jej stylu. To między innymi pierścionki: Alice z brylantami i Maria z onyksami inspirowane biżuterią vintage. Choć różnią się sposobem oprawy, średnicą i wysokością, razem tworzą ciekawą i spójną całość. 

– W tym sezonie chciałam uniknąć zbyt romantycznych akcentów. Zamiast tego zależało mi na pokazaniu kobiecej siły i niezależności

– wyjaśnia projektantka.

Stąd pomysł na wyraziste w formie kolczyki i naszyjnik Olena kształtem przypominające przekrojoną na pół figę. 

Rosa na sezon jesień-zima 2022/23

Agnieszka jest szczególnie dumna z kolczyków Olena. Do ich wykonania użyto zupełnie nowej technologii. Najpierw powstały stalowe negatywy połówek kolczyka, które następnie umieszczono w prasie hydraulicznej. Na bazie gotowej formy obie części kolczyka zostały ręcznie wybite w złocie i połączone ze sobą. Ważny był nie tylko ich kształt, ale także odpowiednie proporcje i głębokość wycięcia przeznaczonego na zapięcie. Agnieszce zależało na tym, by kolczyki pięknie podkreślały ucho i owal twarzy. Przy użyciu tej samej techniki powstał także m.in. naszyjnik z motywem serca Diana.

„Podczas projektowania zawsze staram się pamiętać o tym, aby nowa kolekcja była maksymalnie różnorodna i by poszczególne jej elementy można było dowolnie łączyć, na przykład mocniejsze elementy uzupełniać tymi o bardziej oszczędnej formie”

– wyjaśnia projektantka.

Duże korale Jo, dostępne w dwóch wariantach kolorystycznych, będą świetnie wyglądać zarówno z naszyjnikiem Karo ozdobionym złotą kulą, jak i łańcuszkiem Martha o zupełnie nowym splocie. Na jednym ze zdjęć z kampanii korale Jo pojawiają się na tle zwykłego białego T-shirtu. To proste połączenie okazało się wyjątkowo efektowe i właśnie tak Agnieszka zamierza nosić je w tym sezonie.

Projektantka po raz pierwszy sięga po motyw róży. Dzięki ręcznemu formowaniu złotych pąków modele Sophie wyglądają bardzo przestrzennie i pięknie odbijają światło. Faktura kolczyków Monica przypomina pogniecioną kartkę papieru. Ta nowa struktura powstała przez ręczne wyginanie złotej blaszki, z której następnie jubilerzy marki wycinają najciekawiej uformowany fragment. 

W kolekcji uwagę zwraca także nowy sygnet Charlotte. „Chciałam stworzyć pierścionek, który będzie złotym środkiem – łącznikiem między minimalistyczną częścią kolekcji a jej bardziej zdobnymi elementami” – wyjaśnia projektantka. Wypukły kształt onyksu i jego charakterystyczna powycinana oprawa sprawiają, że ten model przywodzi na myśl dworską biżuterię. 

Podczas sesji wizerunkowej powtórzono motyw zaparowanej szyby, który po raz pierwszy pojawił się w kampanii Rosa na sezon jesień – zima 2017 roku. W ten subtelny sposób Agnieszka Rosa wraz z całym zespołem chciała nawiązać do obchodzonych w tym roku 10. urodzin marki. Autorami zdjęć został duet fotografów Kulesza & Pik, z którymi Agnieszka współpracuje od wielu lat, a stylizacje przygotowała Olivia Kijo.

Z okazji okrągłego jubileuszu projekty z nowej kolekcji zostały nazwane imionami modelek, które wystąpiły w dotychczasowych kampaniach marki. 

Przeczytaj również: “W biznesie nie wolno stać w miejscu”. Twórczynie marki Just Paul podsumowują dziesięć lat na rynku

Newsletter

FASHION BIZNES