Allegro Partner strategiczny serwisu
[show_slot id="top_premium"]
Adidas wyniki finansowe Q3 2025. Na zdjęciu biegacz w butach do biegania Adidas

Już nie tylko Samba. Adidas przyspiesza dzięki bieganiu i piłce nożnej

Silny wzrost sprzedaży, wyższe zyski i powrót klasyków. Adidas, niemiecki gigant sportowy, kontynuuje odbudowę pozycji na globalnym rynku mody i sportu.

Polecane wideopodcasty:

Adidas zyskuje na biegowym boomie

Adidas AG zakończył trzeci kwartał roku finansowego 2025 z mocnym przyspieszeniem – sprzedaż netto wzrosła do 6,6 mld euro, napędzana rosnącym popytem na obuwie do biegania i piłki nożnej. Marka zanotowała 12-procentowy wzrost w ujęciu neutralnym walutowo, a zysk operacyjny wzrósł o 23%, osiągając poziom 736 mln euro. Marża brutto poprawiła się do 51,8%, co podkreśla skuteczność strategii optymalizacji kosztów i koncentracji na produktach premium.

Running i football wiodą prym

Sektor biegowy marki urósł o ponad 30%, głównie dzięki sukcesom linii Adizero, w tym modelu Evo SL. Dynamiczny wzrost zanotowała także kategoria piłkarska – z dwucyfrowymi wynikami sprzedaży napędzanymi m.in. nowym partnerstwem z Liverpool FC i odświeżonymi wersjami korków F50 oraz Predator.

Adidas konsekwentnie umacnia swoją pozycję w kluczowych kategoriach sportowych. Naszym celem jest utrzymanie trendu wzrostowego przy jednoczesnym rozwoju oferty lifestyle’owej – komentuje Bjoern Gulden, CEO Adidas AG.

Retro sneakersy nadal na fali

Choć bieganie i piłka nożna dominują w wynikach, marka nie zwalnia również w segmencie lifestyle. Kultowe modele Samba i Gazelle nadal cieszą się „zdrowym popytem”, a Adidas planuje zwiększenie produkcji linii Superstar. To właśnie powrót do ikon stylu sprzed dekad zapoczątkował odrodzenie marki pod kierownictwem Guldena dwa lata temu.

Silne wyniki, mimo wyzwań walutowych

W ujęciu geograficznym Adidas odnotował dwucyfrowe wzrosty niemal we wszystkich regionach – Europa +12%, Chiny +10%, natomiast Ameryka Północna +8%. Jedynym cieniem na wynikach był mocniejszy euro, który obniżył przychody o około 300 mln euro.

Rekordowe dziewięć miesięcy i ambitne prognozy

Od początku roku finansowego Adidas zanotował 14% wzrost marki i 1,3 mld euro zysku netto, co oznacza aż 52% więcej niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł o 48% do 1,9 mld euro, a marża operacyjna przekroczyła 10%. Spółka spodziewa się, że cały rok 2025 zakończy z dwucyfrowym wzrostem przychodów oraz operacyjnym zyskiem w okolicach 2 mld euro.

Adidas celuje w liderów rynku

Pomimo dobrej passy, akcje firmy w ostatnich 12 miesiącach spadły o ok. 16%, co jednak i tak wypada lepiej niż wyniki rywali – Nike (-14%) i Puma (-50%). Strategia Guldena, oparta na równowadze między sportem a stylem życia, ma na celu dalsze zbliżenie do lidera rynku.

Adidas wyraźnie pokazuje, że potrafi łączyć innowację z dziedzictwem. Sukces segmentu biegowego i piłkarskiego w połączeniu z modowym potencjałem retro sneakersów stawia markę w dobrym miejscu na drodze do kolejnego sezonu rekordów.

Przeczytaj również: Halloween 2025 zaskoczyło nawet sprzedawców. Tak wygląda najgorętszy sezon w handlu

Magda Posełek
Tagi