Inspiracje zaczynają się tutaj! Answear zdradza przepis na sukces w e-commerce

W 2021 r. sukces gonił tutaj sukces! Answear.com wkroczył na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, znacznie poszerzył swój asortyment, zmienił stronę internetową, ulepszył aplikację, wreszcie, za sprawą nowej strategii stał się miejscem inspiracji, by na koniec roku pochwalić się rewelacyjnymi wynikami finansowymi. W czym tkwi sekret osiągnieć marki i tak dobrych wyników? Czy Answear ma szansę kontynuować ten pozytywny trend w 2022 r.?

Ogłoszone niedawno wstępne wyniki finansowe nie pozostawiają złudzeń – Answear.com pobił swój rekord, zwiększając sprzedaż online o kilkadziesiąt procent, co zaskoczyło nawet analityków. Jak wynika ze sprawozdania MSSF, spółka w 2021 r. wypracowała sprzedaż online na poziomie 721 mln zł, co oznacza wzrost o 67% rdr. Z kolei przychód ze sprzedaży wyniósł 680 zł i w porównaniu z rokiem 2020 wzrósł o 66%. Bez wątpienia, rekordowy pod względem wyników był czwarty kwartał minionego roku – Answear osiągnął wówczas sprzedaż online równą 282 mln zł, wyższą aż o 78% w porównaniu z analogicznym kwartałem 2020. „Osiągnięte w czwartymi kwartale wyniki sprzedaży, w tym również wyniki na trzech nowych rynkach zagranicznych były powyżej naszych oczekiwań, to dobrze rokuje utrzymaniem wysokiego tempa rozwoju również w roku 2022. W tym roku planujemy dalszą ekspansję zagraniczną oraz chcemy umacniać naszą pozycję i rozpoznawalność na wszystkich 10 rynkach, na których jesteśmy obecni.” – mówi Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com. 

Świetne wyniki są wypadkową działań Answear, który w 2021 r. pracował nad technologią, estetyką i funkcjonalnością e-sklepu, ofertą produktową, strategią komunikacyjną, jakością i szybkością obsługi oraz nad rozwojem marki własnej. 

Priorytetem zrównoważony rozwój

25 ton odzieży i 1000 zasadzonych drzew – te liczby są efektem zainicjowanej przez Answear akcji Wear&Share, polegającej na oddawaniu nienoszonych ubrań, które później trafią m.in. do recyklingu. Projekt cały czas trwa i zyskuje na popularności, co tylko cieszy. Z roku na rok bowiem kwestie środowiskowe oraz społecznej odpowiedzialności biznesu stają się coraz ważniejsze dla dalszego rozwoju biznesów, a konsumenci wybierając sklep internetowy zwracają już uwagę nie tylko na atrakcyjność asortymentu i cen, ale również na postępowanie firm w duchu zrównoważonego rozwoju. Answear od lat rozwija swoją strategię CSR, w której jednym z głównych celów jest bardziej świadoma i odpowiedzialna produkcja, a co za tym idzie, zmniejszenie wpływu, jaki branża odzieżowa wywiera na środowisko naturalne. Oprócz prowadzonej akcji Wear&Share, spółka stara się optymalizować procesy i wdrażać rozwiązania przyjazne dla naszej planety, np. wysyłając wszystkie produkty do klienta w jednym opakowaniu z jednego centrum dystrybucyjnego, co ogranicza ślad węglowy. W 2021 r. marka wprowadziła także bardziej ekologiczne opakowania, jak składające się w 80% z materiałów z recyklingu foliopaki czy kartony z makulatury z certyfikatem FSC MIX. Wraz ze zmianą strony, pojawiła się także nowa funkcjonalność – filtr „Planet Friendly pozwala na znalezienie produktów w duchu sustainability, których coraz więcej pojawia się w ofercie Answear: wytworzonych z materiałów organicznych i pochodzących z recyklingu, powstałych przy ograniczonym zużyciu wody czy bez szkodliwych dla środowiska substancji. 

Answear staje się miejscem lifespiracji

Zaprezentowana w październiku 2021 r. strategia Lifespiration Starts Here wyznacza nowy kierunek komunikacji, w centrum swoich działań stawiając kobiety. To dla swoich klientek Answear staje się miejscem lifespiracji i oddaje się w pełni inspirowaniu – do życia na własnych zasadach, aktywnego, kreatywnego i ciekawego spędzania czasu. Nowy rozdział w życiu firmy otworzył pełen energii spot, w którym wystąpiły autentyczne bohaterki. W rytm utworu Celeste „Stop this flame” mogliśmy poznać prawdziwe indywidualistki, nie bojące się kroczyć własnymi ścieżkami: Izabelę-Sopalską-Rybak, prezeskę Fundacji Kulawa Warszawa i aktywistkę społeczną, Bożenę Wydrowską – jedną z najbardziej znanych polskich przedstawicielek sceny voguingowej i promotorkę kultury ballrom oraz Sashę Sidorenko, zawodową mistrzynię Europy w boksie. Na inspirującym video się jednak nie skończyło. Nowa strategia pociągnęła za sobą zmiany na stronie sklepu oraz aplikacji mobilnej, skupiające się na dopasowanym user experience, intuicyjnej ścieżce zakupowej i prostocie obsługi. Answear.com znacznie poszerzył swój asortyment: na stronach znajdziemy już nie tylko ubrania i akcesoria, choćby sukienki, sneakersy męskie i damskie, czy torebki i plecaki, ale także przeróżne akcesoria i gadżety upiększające naszą przestrzeń – przede wszystkim z rozwijanej od kilku miesięcy kategorii home & living. Designerskie produkty mają służyć klientkom w tworzeniu twórczego, wygodnego i ciekawego otoczenia, a proponowane rozwiązania – zaskakiwać i pokazywać znane do tej pory rzeczy w zupełnie nowej odsłonie. Mało inspiracji? Jeszcze więcej znajdziesz ich na Journalu Answear, który wprowadza w świat mody i szeroko pojętego lifestyle’u, podrzucając pomysły na spędzenie czasu w pracy, domu i w podróży.

Rozwój marki własnej answear.LAB

A skoro o markach mowa – w 2021 r. ich liczba na Answear.com przekroczyła liczbę 400 i ciągle wzrasta. Ważną rolę w asortymencie odgrywa także rozwijana od 2020 r. marka własna answear.LAB, która cieszy się sporą popularnością wśród klientek. Ostatnie kilkanaście miesięcy istnienia brandu usłane są sukcesami, od prestiżowych nagród (Złote Spinacze, E-commerce Polska Awards 2021, IPRA Golden World Awards 2021 oraz nominację w jednym z największych międzynarodowych konkursów branży public relations – IN2 Sabre Awards), po unikatowe kolekcje i angażujące projekty. answear.LAB mocno stoi po stronie kobiet, wierzy w ich siłę, siostrzeństwo, pragnie zachęcać je do działania, dodawać pewności siebie. Latem 2021 r. marka zaangażowała się w Women’s Voices Bydgoszcz Festival inspired by Answear.com, tworząc inspirowaną festiwalową ideą wyrazistą kolekcję Girl Power. O wyjątkowości tego projektu świadczył jego cel – dochód ze sprzedaży trafił do różnych fundacji kobiecych działających na 7 rynkach. W Polsce wsparł podopieczne fundacji Martyny Wojciechowskiej UNAWEZA. Pozostając w tematyce kobiet, marka uruchomiła kolejny projekt #I’m a feminist. W Światowy Dzień Feminizmu obchodzony 7 listopada przekornie oddała głos mężczyznom – znanym influencerom, artystom, dziennikarzom, aktorom, by mogli podzielić się swoimi doświadczeniami z feminizmem i zamanifestować poparcie we wspólnej walce o równe prawa kobiet i mężczyzn. To jeszcze nie koniec – w planach na 2022 r. są kolejne ekscytujące i odważne działania. 

>>> Przeczytaj również: Jak przepracować 10 lat u jednego pracodawcy i nadal być szczęśliwym? Wywiad z Joanną Kosman, Kierownik Marketingu ANSWEAR.com

mat. prasowe Answear
Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES