REKLAMA

H&M wprowadza na rynek nowy brand skierowany do millenialsów

REKLAMA

Niedługo po wprowadzeniu na rynek marki „Arket”, szwedzki gigant zapowiedział premierę nowego brandu. Wiadomo już, że dyrektorem kreatywnym „Nyden” zostanie Oscar Olsson, który z H&M związany jest od 5 lat.

Wiadomość o pracy nad brandem obiegła świat zaledwie kilka dni po tym, jak okazało się, że H&M odnotował lekki spadek sprzedaży kwartalnej. Karl-Johan Persson, dyrektor generalny, powiedział, że ma nadzieję na poradzenie sobie z wysokimi wymaganiami rynku dzięki e-commerce i działalności niszowych marek. Polski rynek jednak nie ma powodów do zmartwień- sprzedaż produktów H&M na naszym rodzinnym podwórku ma się świetnie.

https://www.instagram.com/p/Bcug6GLl7Tj/

W przeciwieństwie do wielu innych marek dedykowanych millenialsom, Nyden nie zamierza podążać za trendami ani tradycyjnym kalendarzem mody. Asortyment brandu jest określany jako „przystępny luksus”, a ceny mają zależeć od poszczególnych produktów. H&M mówi o Nyden jako o „mniejszym start-upie”, więc nie należy spodziewać się, że jego szyld znajdziemy w każdym centrum handlowym na świecie. Ubrania prawdopodobnie będą do kupienia wyłącznie online oraz w wybranych sklepach pop-up.

Jeśli próbujecie teraz znaleźć więcej informacji o projektancie to nie znajdziecie zbyt wiele. Wiemy, że Oscar rozpoczął karierę w H&M od analizy sprzedaży i planowania nowych salonów marki. Do jego zacnych osiągnięć zapewne należy projekt „Innovation Lab” skupiony wokół nowych technologii i big data w H&M. W rozmowie z „The Cut”, Oscar Olsson przyznaje, że zależy mu na zbudowaniu unikatowej społeczności. W tym samym wywiadzie wspomina również o trzech słowach-kluczach, którymi będzie się kierował przy rozwoju marki: osobowości, wiarygodności i autentyczności. Wiadomo, że w gronie wpływowych osób, które zaprosił do współpracy, znaleźli się muzyk i pisarz Alexander Bard, znany tatuator Doctor Woo oraz aktorka Noomi Rapace.

Obecnie w portfolio H&M znajdują się takie brandy jak COS, & Other Stories, MONKI, Weekday, Cheap Monday i ARKET.

Autor: Kinga Białek

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES