REKLAMA
Omnipack

Fulfillment dla branży fashion – jak to zrobić dobrze? Odpowiada Karolina Nicer, LA MANIA

REKLAMA
REKLAMA

Jeśli prowadzisz biznes e-commerce, musisz poradzić sobie z kwestią logistyki. Masz dwie możliwości – skorzystać z własnego magazynu lub wyoutsourcować usługi logistyczne do firmy fulfillmentowej. Która opcja jest lepsza dla twojego biznesu z branży fashion i jak działa cała infrastruktura logistyczna Omnipack? 

Co to jest centrum logistyczne i jak działa?

Prowadzenie biznesu z każdej branży to nie lada wyzwanie, które okupione jest wieloma wyborami i decyzjami. Jedna z nich dotyczy logistyki twojego biznesu. Przychodzi taki moment, kiedy zdajesz sobie sprawę, że prowadzenie sklepu internetowego obejmuje znacznie więcej niż tylko przechowywanie produktów i sprzedawanie ich online. Zaczyna być potrzebna cała infrastruktura logistyczna, a ty zaczynasz rozumieć, że logistyka to zajęcie na cały etat. W końcu musisz zająć się takimi kwestiami jak:

  • Zarządzanie łańcuchem dostaw,
  • Współpraca z partnerami i dostawcami (m.in. firmami kurierskimi),
  • Organizacja powierzchni magazynowej,
  • Przygotowywanie produktów do wysyłki,
  • Wysyłka produktów z pomocą różnego rodzaju przewoźników i usług pocztowych,
  • Zarządzanie zwrotami i reklamacjami.

Właśnie wtedy warto zwrócić się o pomoc do ekspertów, którzy zapewnią twojej firmie odpowiednią logistykę. Wiele osób uważa, że centra logistyczne, takie jak Omnipack to tylko magazyny, w których przechowywane są paczki. Nic bardziej mylnego! Przede wszystkim centrum logistyczne zapewnia całą infrastrukturę logistyczną i realizuje wszystkie funkcje logistyczne w imieniu klienta. 

15 pytań, jakie powinieneś zadać przy wyborze partnera logistycznego? SPRAWDŹ

Jak to działa w praktyce? 

Centrum logistyczne to połączenie powierzchni magazynowych, zarządzania zajmowaną powierzchnią i wszystkich zadań związanych z logistyką. Dzięki temu centrum może samodzielnie zarządzać i realizować zamówienia w twoim sklepie, bez twojego udziału. W skrócie możemy podzielić funkcje sklepu centrum logistycznego Omnipack na trzy główne kategorie:

LOGISTYCZNE:

  • Dostarczenie niezbędnej przestrzeni magazynowej, dopasowanej do potrzeb składowanych produktów,
  • Zarządzanie magazynem i stanami magazynowymi, 
  • Zarządzanie zamówieniami spływającymi do sklepu i ich kompleksowa realizacja (w tym: kompletacja, pakowanie, wysyłka),
  • Dostarczanie niezbędnych materiałów, w tym opakowania transportowe,
  • Przygotowywanie produktów do wysyłki.

POMOCNICZE:

  • Pomoc z niezbędnymi integracjami, na przykład z Twoją platformą ecommerce, innym oprogramowaniem, marketplace’ami, i często też z systemami przewoźników,
  • Śledzenie przesyłek,
  • Negocjowanie stawek i warunków współpracy z przewoźnikami (lokalnymi i międzynarodowymi),
  • Zarządzanie zwrotami i reklamacjami.

DODATKOWE:

Tutaj w grę wchodzą wszelkie dodatkowe usługi, np. pralnia, jeśli mówimy o branży fashion. Można też skorzystać z pomocy prawno-księgowej, przede wszystkim w zakresie obsługi celnej dla produktów sprzedawanych za granicą.

Jeśli jesteś zainteresowany skorzystaniem z usługi fulfillment kliknij [TUTAJ]. Omnipack odpowie na twoje pytania i poprowadzi Cię przez cały proces.

Fulfillment dla branży fashion. Q&A z wypowiedziami Karoliny Nicer, Customer service and logistics manager La Mania

15 marca w ramach AntyKryzysowej Paczki Wiedzy odbył się webinar Omnipack z udziałem właścicieli i managerów logistyki w znanych firmach ecommerce’owych. Zaproszenie przyjęła między innymi Karolina Nicer, Customer service and logistics manager w marce La Mania. Karolina pokrótce opowiedziała, jak wyglądała integracja z Omnipackiem, jakie są plusy i minusy własnego magazynu i wyoutsourcowania usług logistycznych do firmy fulfillmentowej.

Omnipack: Jakie są doświadczenia marki La Mania z fulfillmentem?

Karolina Nicer, La Mania: La Mania Fashion tak naprawdę od samego początku miała swój własny magazyn. Od niespełna dwóch lat współpracujemy z Omnipackiem. Z kolei linia home od początku istnienia działała z pomocą centrum logistycznego (innego niż Omnipack), z racji na rodzaj produktu, który sprzedajemy. Od trzech lat jesteśmy związani z Omnipackiem i realizujemy zarówno w linii home, jak i fashion wysyłki B2C i B2B. 

Dlaczego zdecydowaliście się przejść na fulfillment?

Jeśli chodzi o La Manię Fashion, tutaj znaczenie miała nasza strategia, która bardzo się zmieniła. Mieliśmy klienta selektywnego i często szyliśmy na miarę pojedyncze sztuki. 

Od jakiegoś czasu, tak jak wspomniałam wcześniej zmieniła się nasza strategia, a w związku z tym nasz klient, asortyment i wolumen. Teraz produkujemy znacznie więcej ubrań. Potrzebujemy dużego magazynu, który pomieści nasze ubrania i zapewni nam dobrą logistykę.

Jak wygląda przejście z własnego magazynu do fulfillmentu? 

Mieliśmy już doświadczenie z wcześniejszym centrum logistycznym, więc było nam trochę łatwiej zrozumieć cały proces. Wiedzieliśmy, że nasze produkty muszą być odpowiednio zapakowane, zabezpieczone i oklejone kodem EAN. 

We własnym magazynie zostawiliśmy sobie na początek nieduży stock, z którego wysyłaliśmy paczki z bieżących zamówień. Całą resztę asortymentu sukcesywnie wysyłaliśmy już do magazynów Omnipack. Kiedy już fulfillment był gotowy i zakończyliśmy proces wewnętrznej integracji, ruszyliśmy z wysyłkami z centrum logistycznego.

Jak wyglądała integracja już w trakcie współpracy z Omnipackiem? Czy rodziła jakieś wyzwania? 

Samo przejście nie było dla nas ogromnym wyzwaniem. Jeśli chodzi o współpracę, to jednym z ważnych czynników dla La Mania jest to, aby paczki były ładnie zapakowane. Dbamy o estetykę, między innymi dlatego, że nasz klient jest selektywny. Dla nas istotne było wypracowanie pewnych kompromisów, dotyczących zarówno pakowania, przechowywania, jak i dostarczania towaru. Porozumienie w tych sprawach było istotne, żeby obu stronom komfortowo się pracowało. 

Jakie efekty i pozytywne zmiany odnotowaliście po przejściu na fulfillment?

Nasz biznes się zmienił i bardzo urósł. Jesteśmy miło zaskoczeni, że pomimo takich zmian, Omnipack jest w stanie utrzymać bieżącą wysyłkę zamówień i nie mamy żadnych opóźnień. Oprócz tego możemy dopasowywać wielkość powierzchni magazynowej do naszych potrzeb – zwiększać ją lub zmniejszać w zależności od tego, czego potrzebujemy. 

Dla mnie ważne jest też to, że jesteśmy w stanie bardzo szybko zareagować z Omnipackiem na pytania ze strony naszych klientów, nawet te najprostsze, dotyczące dostawy, zamówienia czy zwrotu. Dzięki temu jesteśmy bardziej efektywni. Przy okazji super szybkich wysyłek, bardzo podniósł nam się poziom obsługi klienta. Aplikacja Omnipack do kontaktu jest przejrzysta i wygodna w obsłudze, dzięki czemu możemy w sekundę wszystko sprawdzić. To zapewnia szybkość realizacji zamówień i prosty kontakt z biurem obsługi klienta. 

Jakie są plusy fulfillmentu dla La Mania?

Plusem na pewno jest to, że zarządzanie logistyką oferowaną przez Omnipack jest bardzo proste. Ponadto nie musimy się niczym martwić, w tym koordynowaniem pracy zespołu w magazynie. Omnipack odpowiada za wszystkie procesy, w które mamy wgląd i możemy monitorować, ale nie należą do naszych obowiązków. Z Omnipackiem wiąże nas umowa, która musi być zrealizowania. 

Ogromnym plusem są też korzystniejsze stawki kurierskie, które negocjuje centrum logistyczne. Dzięki temu nie odpowiadamy za umowy i proces wysyłek. 

Kolejną zaletą jest elastyczność powierzchni magazynowej, która jest dostosowana do naszych potrzeb i aktualnych wymagań – w zależności od sezonu i stocku, który mamy, możemy ją dopasować do naszego asortymentu.

Ostatnim plusem jest standard pakowania wysyłek. Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się, że ktokolwiek spełni nasze oczekiwania. Omnipack zapewnił nam świetną obsługę z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.

A minusy?

Często potrzebujemy ubrania “na już”, np. na sesję zdjęciową czy do kampanii. Wtedy mamy problem z szybkim dostarczeniem takiej rzeczy z fulfillmentu. Mimo wszystko support Omnipacka stara się nam ułatwić ten proces i jak najlepiej zoptymalizować, żeby dwie strony były zadowolone.  

Jeśli jesteś zainteresowany skorzystaniem z usługi fulfillment kliknij [TUTAJ]. Omnipack odpowie na twoje pytania i poprowadzi Cię przez cały proces.

Materiał sponsorowany

REKLAMA
REKLAMA
Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES