REKLAMA
Fashion Revolution walczy o płace w branży mody.

Fashion Revolution Polska walczy o uczciwe płace w przemyśle odzieżowym

REKLAMA

“Milion jest realny” – przekonują bohaterki i bohaterowie najnowszej kampanii stowarzyszenia Fashion Revolution Polska. Spot, w którym udział wzięli między innymi reportażystka Marzena Figiel-Strzała, projektant Jackob Buczyński i ekoedukatorka Paulina Górska to część europejskiej kampanii Good Clothes Fair Pay, której celem jest zwiększenie wynagrodzeń w przemyśle odzieżowym.

“Milion jest realny” to nazwa spotu, którego pomysłodawcą jest stowarzyszenie Fashion Revolution Polska, a celem petycji Good Clothes Fair Pay zainicjowanej w ubiegłym roku w ramach Europejskiej Inicjatywy Obywatelskiej jest nagłośnienie warunków pracy osób, które szyją ubrania i wprowadzenie ustaw, które wprowadzą godne wynagrodzenie dla pracowników przemysłu odzieżowego. Pomysłodawcy akcji muszą do 19 lipca br. zebrać milion podpisów w całej Unii Europejskiej. 

Członkinie Fashion Revolution Polska zaprosiły do udziału w spocie osoby, którym los pracowników branży odzieżowej leży na sercu i które jednocześnie wykorzystują swoją popularność i zasięg w mediach społecznościowych do promowania sprawiedliwego systemu mody i przestrzegania praw pracowniczych. 

Przed obiektywem Piotra Szubryta wystąpili:  Marzena Figiel-Strzała – reportażystka, która od sześciu lat dokumentuje pracę dzieci na świecie, ostatnio pokazała podziemne szwalnie, w których zatrudniane są kilkuletnie dzieci. Jackob Buczyński – projektant, który upcyklinguje i przerabia ubrania. Do jego znanych klientek należą między innymi Julia Wieniawa, Beata Kozidrak i Zosia Zborowska. Paulina Górska – ekoedukatorka, która opowiada i pisze o ekologii oraz klimacie, a w swoim podcaście “Lepszy klimat” często porusza tematy związane z odpowiedzialną modą. Lena Urbańska – połowa duetu Razem Taniej, podróżniczka i dziennikarka. Paulina Mikuła – autorka vloga “Mówiąc inaczej”, popularyzatorka wiedzy o języku polskim. Zuza Krzątała – aktywistka społeczna, która od lat angażuje się w działania na rzecz kobiet i osób wykluczonych.

W spocie pojawiły się  również prezeska polskiego oddziału FRP, współzałożycielka Sustainable Fashion Institute i inicjatywy Circural Tex Hub Ewelina Antonowicz oraz członkini stowarzyszenia, Dorota Grott, właścicielka vintage shopu “Dom Mody Vintage”.

Zdjęcie główne: Pexels

Przeczytaj również: Komisja Europejska podejmuje walkę z fast fashion. W ciągu pięciu lat chce zmienić obowiązujące prawo

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES