REKLAMA

RAPORT WGSN: Te rzeczy będziemy nosili wiosną i latem tego roku

REKLAMA

W sezonie wiosna-lato 2018 projektanci postawili na ambitny dizajn. Inteligentne podejście domów mody do rzeczy w końcu daje do myślenia. Prezentujemy raport agencji forecastingowej WGSN prosto ze światowych wybiegów.  

Nastroje społeczne nie są projektantom obojętne, w kolekcjach przewija się tematyka polityki czy popularnego teraz feminizmu. I słusznie, bo sektor kreatywny powinien być swoistym manifestem, a ubrania spójne z tym kim jesteśmy i w jakie wartości wierzymy. To trzy główne nurty podkreślane przez trend forecasterów z WGSN:

  • Obalenie/ przewrót uwidoczniony w kolekcjach poprzez zdekonstruowany klasyczny szyk w „Transformed Tradition”, czy elegancką wygodę w „Glam Leisure”
  • Nostalgia wkradła się do kolekcji projektantów gdzie ocieka bogactwem w „Magpie Opulence” (dosłowne tłumaczenie: bogata sroka) lub subtelnie odnosi się do klimatów z lat 80. i 90.
  • Feminizm i siła podkreślane przez mocno przezroczyste sukienki

Postanowiliśmy nie zmieniać wymienionych w raporcie nazw i zachować oryginalność raportu WGSN.

Springtime Whimsy

Wyrażony poprzez delikatne materiały i kwieciste akcenty.

Transformed Traditions

Konstrukcja nie jest bez znaczenia. Z jednej strony forma podkreśla kształty, a z drugiej oferuje skomplikowane krawiectwo.

Neo-Nostalgia

Wracamy do przeszłości, a konkretnie do lat 80. i 90.

Glam Leisure

Jeszcze nie żegnamy się z określeniem athleisure – sportowa elegancja nadal jest w modzie.

Indo-Bali

Podróże i eksploracja różnych kultur świata potrafi nie tylko wciągnąć, ale i odbić swoje piętno na pracy. Printy i soczyste kolory z południowej Azji powrócą już wiosną przyszłego roku.

Natural Spirit

Bohemian-safari najlepiej określa egzotykę, ale i prostotę tego stylu. Wracają długości sukienek z lat 70. cudownie lejące się w rytm delikatnych materiałów.

Western Heritage

Dziki Zachód wraca w kreacjach przygotowanych z ogromną atencją do szczegółów.

Magpie Opulence

„Bogata sroka” – to tłumaczenie stylu mówi samo za siebie. Sylwetki znane nam z królewskich salonów wzbogacane o takie elementy jak cekiny czy futra.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES