CCC przejmuje udziały swojego konkurenta

405
źródło: CCC / materiały prasowe

CCC przejmie ponad 51% udziałów w internetowym sklepie obuwniczym DeeZee. Ich łączna wartość wynosi 13 milionów złotych.

Aktualnie grupa CCC posiada już większość udziałów w sklepie internetowym eobuwie.pl. Teraz przejmuje jednego z największych konkurentów. Co więcej, w ciągu 5 lat CCC planuje mieć w posiadaniu całość udziałów marki. Będzie to miało na celu umocnienie pozycji CCC na rynkach e-commerce oraz jeszcze większe dotarcie do młodszej grupy docelowej. DeeZee w zamian ma uzyskać lepsze wyniki finansowe oraz skorzystać ze skali działalności CCC.

Marka DeeZee istnieje na polskim rynku obuwniczym od 2005 roku. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w tym segmencie. Na jej sukces w znacznej mierze przekłada się aktywność w mediach społecznościowych (ponad 1,3 miliona fanów na Facebooku oraz prawie 350 tysięcy obserwujących na Instagramie), a także aktywna polityka marketingowa i częsta obecność w prasie wynikająca z utrzymywania rozległych relacji w branży mody. W 2017 roku przychody DeeZee osiągnęły kwotę rzędu 35 milionów złotych.

Prezes CCC, Dariusz Miłek, w oświadczeniu prasowym wyjaśnia, że przejęcie DeeZee zapewni marce doskonałą szansę na jeszcze lepsze dotarcie do młodszego pokolenia klientek (w wieku 15-24 lata). Pozwoli nam skokowo zwiększyć zakres oferty w modnym produkcie skierowanym do tej grupy, a dodatkowo wzmacniamy nasze kanały online- komentuje Miłek.

Wykupienie ponad połowy udziałów DeeZee przez grupę CCC nie oznacza jednak, że marka zniknie z rynku. CCC zapewnia, że DeeZee wciąż będzie działać w znanej dotychczas formie, oferując obuwie damskie w przystępnych cenach. Współpraca z CCC ma sprawić, że DeeZee poszerzy swój asortyment oraz polepszy warunki handlowe. W rezultacie marka będzie mogła zaoferować klientom jeszcze więcej atrakcyjnych i modowych produktów i jednocześnie przyspieszyć wzrost sprzedaży.

Współpraca z liderem rynku obecnym w 22 krajach, jakim jest CCC, to dla nas szansa na dołączenie do najszybciej rozwijającej się grupy obuwniczej w Europie. Jestem pewna, że potrafimy ją dobrze wykorzystać. Widzimy wiele synergii w segmencie online wszystkich podmiotów Grupy CCC, a także na płaszczyźnie dostępności do produktu, logistyki oraz ekspansji marki DeeZee na rynki zagraniczne. Liczymy też na wzrost popularności marki DeeZee poprzez jej obecność w sieci sklepów stacjonarnych grupy CCC. Wszystkie te zmiany będą miały bezpośredni wpływ na zwiększenie zadowolenia naszych klientów, co jest najważniejsze i na czym zarówno nam jak i CCC bardzo zależy, przyznaje w oświadczeniu Dominika Żak, Prezes DeeZee.

Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC to obecnie ponad 625 tysięcy m2. Marka ma w posiadaniu 1150 salonów sprzedaży, z czego ponad połowa z nich znajduje się poza granicami Polski. Sprzedaż w 2017 roku szacowana jest na ponad 4,1 miliarda złotych. Marka CCC obecna jest w 22 krajach – 18 z nich prowadzi sprzedaż stacjonarną, a 14 – internetową. Na dzień 31 marca 2018 roku firma zatrudniała ponad 13 tysięcy pracowników.

Przy okazji przejęcia marki, światło dzienne ujrzały również wyniki finansowe marki DeeZee. Okazuje się, że w 2017 roku firma uzyskała 35 milionów złotych przychodu, pochodzących w całości z polskiego rynku. Prawie całość przychodów została uzyskana poprzez sprzedaż obuwia damskiego. Pod koniec ubiegłego roku DeeZee zatrudniało łącznie 50 pracowników i współpracowników. Siedziba spółki mieści się w Krakowie.

>>> Zobacz również: Dlaczego Pokolenie Z jest przyszłością branży mody?