REKLAMA

#CareerMonday: Jak wykorzystać Instagram Stories w biznesie?

REKLAMA

Instagram Stories cieszy się nieustannie rosnącym zainteresowaniem. Bitwa dwóch gigantów wśród mediów społecznościowych, Instagrama i Snapchata, jest zacięta. Funkcje typowe dla Snapchata, użytkownikom Instagrama, umożliwiły Instagram Stories. Cieszą się dużą popularnością, a wyniki badań dobrze obrazują ich sukces.

Kilka miesięcy temu Facebook ogłosił, że Instagram Stories używa 250 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Jest to ponad 50% ogólnej liczby aktywnych użytkowników aplikacji.

Źródło: www.recode.com

Firma marketingowa Mediakix przeprowadziła badania, podczas których śledziła amerykańskich influencerów przez 30 dni. Wyniki badań wskazują na znaczy spadek popularności Snapchata na rzecz Instagram Stories. Wykazano, że blogerzy zmniejszyli aktywność na Snapchacie o 33% i publikowali 25% więcej na Instagram Stories.

Mark Zuckerberg w 2017 roku na swoim profilu udostępnił informacje, że od pojawienia się Instagram Stories w sierpniu 2016 roku, odbiorcy zaczęli spędzać więcej czasu na używaniu aplikacji niż dotychczas. Do czasu stworzenia nowej opcji przeciętny użytkownik spędzał około 24 minut dziennie na Instagramie. Obecnie jest to średni czas wynoszacy 34 minuty.

Badania przeprowadzone przez Delmondo ukazują kolejne interesujące wyniki. Badacze wzięli pod lupę 21,500 Snapchat Stories i analizowali jej przez sześć miesięcy, aby sprawdzić, jak pojawienie się Intagram Stories wpływa na ich popularność. Okazuje się, że średnia oglądalność zdjęć na Snapchacie spadła w tym okresie o 40%.

Wyniki badań nie pozostawiają wątpliwości – warto wykorzystać tę formę promocji w strategii e-marketingowej firmy. Jak pozyskać potencjalnych klientów lub zatrzymać obecnych przy pomocy Instagram Stories? Podpowiadamy, jak wykorzystać Instagram Stories w biznesie.

>>> Przeczytaj również: #CareerMonday: Jak napisać opis produktu, aby przyciągnąć klienta?

Zawiadom followersów o nowym zdjęciu

Algorytm Instagrama nie wyświetla już treści w kolejności chronologicznej, dlatego nie mamy pewności, czy obserwujący widzieli nasze nowe zdjęcie. Instagram Stories rozwiązuje problem, bo możesz w nich nawiązać do treści znajdującej się na profilu i zachęcać użytkowników do jej wyświetlania, komentowania oraz lajkowania.

Jednym z najprostszych rozwiązań tej strategii to wykorzystanie komunikatów słownych. Piszemy informację, że pojawił się nowy post, zapraszając followersów do odwiedzenia naszego profilu. Ciekawą opcją jest także udostępnianie zrzutu ekranu profilu i dodawanie elementów graficznych do niego, w taki sposób, aby zasłoniło nowe zdjęcie, a odbiorca chciał więcej.

Kolejną możliwością jest zasłanianie pewnych elementów na zdjęciach tak, aby wzbudzić w obserwujących ciekawość i przekierować do właściwej treści. Strategią, która wydaje się zyskiwać największą popularność jest wypełnienie zdjęcia kolorem i odsłonięcie jedynie fragmentów fotografii.

Przeprowadź ankietę

Instagram Stories dają możliwość przeprowadzania ankiet. Nie przypominają nudnych ankiet internetowych, których niewiele osób ma czas oraz ochotę wypełniać. Za jednym kliknięciem obserwujący może ocenić, którą opcję wybiera. Angażuje to do dalszego kontaktu i wzbudza zainteresowanie klienta. Prowadzący konto może natomiast zobaczyć jakie są interakcje i preferencje followersów.

Źródło: www.adweel.com

Spójrzmy na przykład, jak na profilu Travel Tuesday firma Airbnb zadała w ankiecie proste pytanie swoim obserwującym. Marka w dużej mierze wykorzystuje także te wysyłane przez followersów. W ten sposób Airbnb angażuje użytkowników do nawiązania dialogu oraz ułatwia i przyspiesza działanie swojej relacji.

Świętuj na Instagram Stories

Jeśli firma osiągnęła sukces lub może pochwalić się ostatnim dokonaniami, dobrze jest wykorzystać Instagram Stories i podzielić się radością z odbiorcami. Warto pokazać obserwującym, co udało się zrobić, jakie wyniki osiągnąć oraz podkreślić, ich znaczenie w rozwoju marki. Podziękuj swoim klientom, w końcu to im zawdzięczasz część sukcesu. Gdyby nie ich decyzje o zakupie konkretnych produktów, nie byłoby również firmy. Warto pamiętać o tym często pomijanym, lecz ważnym aspekcie, który usprawni budowanie relacji z klientem.

Pokaż pracę od kuchni

Przedstawienie dnia z życia firmy na Instagram Stories to dobre rozwiązanie, aby ukazać autentyczność i prawdziwe oblicze marki. Nie ukazuj tylko pracy, ale podziel się bardziej intymnymi momentami. Jest to dobre miejsce, aby przedstawić pracowników, pokazać za co są odpowiedzialni. Dobrze jest ukazać obserwującym, że za firmą nie stoją roboty, ale prawdziwi ludzie, zaangażowani w swoją pracę.

Transmisja na żywo

Relacja na żywo jest coraz częściej stosowaną formą promocji. W momencie transmisji obserwujący dostają specjalne powiadomienie. Warto jednak samemu wcześniej zadbać, aby followersi byli o niej poinformowani. O relacji na żywo zawiadom w postach na Instagramie oraz Facebooku. Zastanów się, jaką formę będzie miała transmisja. Możesz wykorzystać Instagram Stories do przeprowadzenia wywiadu na żywo, relacji z wydarzenia, sesji Q&A. Coraz częściej można spotkać gościnnie przejmujących konta firmowe influencerów, których zaprasza się do promocji produktu.

Zapowiadaj

Zaintryguj obserwatorów. Gdy organizujesz event, wypuszczasz nowy produkt lub ulepszasz już istniejący, masz świetną okazję, aby wzbudzić ciekawość klienta. Nie odsłaniaj od razu wszystkich kart. Pokaż tylko element, opakowanie, w taki sposób, aby odbiorca musiał się domyślać co chcesz ukazać naprawdę. Przedstaw na Instagram Stories jedynie formę, by dać pole wyobraźni i zwiększyć zainteresowanie.

Warto zauważyć, że Instagram Stories to nie tworzenie wielkiej produkcji filmowej, lecz dobre łącze do utrzymania komunikacji z klientem. Najważniejsze, aby nawiązać dialog z potencjalnyym odbiorcą. Dzięki Instagram Stories można go zainspirować czy rozbawić, ale najbardziej istotne dla firmy jest to, że dostaje możliwość zainteresowania klienta dalszym kontaktem z marką. W efekcie końcowym, szansę na wyższe zyski ze sprzedaży rosną.

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES