REKLAMA

#branżowerealia Ruszamy z akcją edukacyjną FashionBiznes x FashionRevolution Polska

REKLAMA

W jednym z ostatnich wystąpień publicznych Alber Elbaz powiedział, że w każdej z firm w której pracował może pochwalić się jednym- zawsze w swoim zespole tworzył atmosferę miłości i szacunku. W ostatnich tygodniach padło wiele gorzkich słów w kierunku polskich przedsiębiorców, których praktyki często przekraczały granice a niejednokrotnie- łamały prawa pracownika.

Toksyczna atmosfera w pracy, mobbing, umowy śmieciowe, molestowanie, nieprzestrzeganie przepisów BHP – to tylko niektóre z powtarzających się zarzutów kierowanych pod adresem marek oraz projektantów, którzy zbudowali swój medialny wizerunek w oparciu o modne proekologiczne słowa-klucze, jak transparentność, etyka czy slow fashion. Ostatnie tygodnie pokazały po raz kolejny, że wiele polskich firm odzieżowych nadal nie działa w sposób uczciwy i przejrzysty, nie respektuje podstawowych praw pracowniczych i nie rozumie, na czym polega odpowiedzialność w biznesie. Zebrane i opublikowane przez @basnictvi wiadomości osób związanych z polskim rynkiem mody udowodniły, jak wiele kwestii wymaga natychmiastowej poprawy. Stały się również impulsem do podjęcia konkretnych działań. 

Tłumaczymy, pomagamy i podsuwamy dobre praktyki

Od miesięcy otrzymywaliśmy anonimowe listy od czytelników opisujących smutne praktyki w niektórych firmach i nie mogliśmy zamieść ich pod dywan. W tekście “Staż u najpopularniejszej projektantki w Polsce – mobbing, oszustwa i kłamstwa” opublikowanym 9 maja zdecydowaliśmy się nie ujawniać ani nazwiska projektantki, ani autorki listu. Z resztą na życzenie samej autorki. Nie wszystkim podobał się ten ruch. Uznaliśmy jednak, że od rozstrzygania sporów są sądy a nie media a publiczny lincz, to tylko dolewanie oliwy do ognia czego w ostatnich miesiącach i tak nam w Polsce nie brakuje. To tylko jeden z takich testymoniali, a co zrobić z resztą? Wspólnie z Fashion Revolution Polska i prawnikami postanowiliśmy pokazać, w których momentach pracodawcy i kadra zarządzająca przekracza uprawnienia i jakie pokrzywdzeni mogą przedsięwziąć kroki. W najbliższych tygodniach ujawnimy kolejne listy, które rownież będą anonimowe. Chcemy nagłaśniać problemy i informować o nieprawidłowościach, z którymi zmagają się pracownicy branży odzieżowej w Polsce. Pragniemy tłumaczyć, pomagać i podsuwać konkretne rozwiązania prawne poszkodowanym, którzy chcą walczyć o swoje prawa.

#branżowerealia to akcja edukacyjna

#branżowerealia to nazwa projektu zainicjowanego przez naszą redakcję. Oferuje on przestrzeń i daje możliwość wypowiedzenia się osobom związanym z sektorem mody, których głosy są mało słyszalne: sprzedawcom, pracownikom magazynów, asystentom projektantów, stażystom i praktykantom. 

Razem z prawniczkami Fashion Revolution Polska oraz zaproszonymi do współpracy ekspertkami stworzymy merytoryczną publikację – Poradnik dobrych praktyk – skierowaną do osób zatrudnionych i rozpoczynających pracę w branży mody, zarówno pracowników, jak i pracodawców. 

Porady prawne znajdziecie na profilu Fashion Revolution Polska

Wierzymy, że poradnik, który zostanie spisany zrozumiałym językiem i będzie dostępny dla każdego w formie bezpłatnego e-booka, w jasny i klarowny sposób wytłumaczy zawiłości prawnego żargonu. Dla pracodawców będzie natomiast drogowskazem wytyczającym kierunek rozwoju ku transparentnemu biznesowi. 

Zapraszamy do śledzenia profili mediów społecznościowych FashionBiznes i Fashion Revolution Polska.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES