Do ostatniego skrawka materiału. Zero waste według marki Bialcon

Rosnąca świadomość konsumencka względem środowiska naturalnego i coraz wyższe oczekiwania co do jakości oferowanych produktów stawiają przed branżą odzieżową niespotykane dotąd wyzwania. Aby im podołać, nie wystarczy już tylko ślepe podążanie za modowymi trendami. Marki modowe muszą dawać od siebie znacznie więcej, walcząc o uwagę konsumenta dosłownie – do ostatniego skrawka materiału.

Niemal 70 proc. zakupów Polaków w online to zakupy odzieżowe, jak wynika z ubiegłorocznego raportu Gemius “E-commerce w Polsce 2020”. To tylko jeden z wielu przykładów, który pokazuje ogromne zainteresowanie branżą odzieżową, a co za tym idzie – ogromną odpowiedzialność za kształtowanie świadomości konsumenckiej, jaka spoczywa na odzieżowych markach. Tę rękawicę podjęła polska marka odzieżowa Bialcon.

W duchu eko: liczy się jakość, a nie ilość

Ekologiczne spojrzenie na rynek odzieżowy jest kreowane nie tylko przez największe światowe marki modowe, ale także przez rosnącą świadomość konsumentów na temat wpływu masowej produkcji ubrań na środowisko naturalne. Dlatego przed branżą stoi naprawdę poważne wyzwanie. Co więcej, ten stan rzeczy nie przechodzi bez echa, co pokazuje polska marka odzieżowa Bialcon, która dbając o najwyższą jakość produkowanych ubrań oraz w trosce o środowisko naturalne – szyje je w Polsce.

Nic nie może się zmarnować. Rabarbar Zero Waste

Ograniczenie śladu węglowego to jedno. Markom odzieżowym poprzeczkę wysoko ustawia także popularność idei “zero waste”. Elastyczne, nieszablonowe podejście do prowadzonego biznesu jest jednak w stanie podołać ekologicznym oczekiwaniom konsumenckim. O tym, że nic nie może się zmarnować, wie doskonale Bialcon, który do swojej oferty wprowadził linię Rabarbar Zero Waste. Ubrania Zero Waste są szyte z resztek produkcyjnych oraz niewykorzystanych próbek tkanin. Ich finalny wygląd jest unikatowy i niepowtarzalny, a dbałość o środowisko naturalne zyskuje nową, niespotykaną dotąd odsłonę. 

Dla koneserek, pasjonatek mody i oryginalności

Ubrania linii Rabarbar Zero Waste odpowiadają także na potrzeby dzisiejszych kobiet, którym zależy na wyjściu poza schemat biznesowego garnituru i bezbarwnej sukienki. To moda ma nadążyć za ich stylem życia, nie odwrotnie. Niepowtarzalne ubrania zero waste ze względu na różnorodność printów i kolorów dają także poczucie wyjątkowości, a ze względu na limitowaną ilość poszczególnych projektów mają także wartość kolekcjonerską. 

Patrz w przyszłość, albo zgiń

Zorientowanie na zmieniające się potrzeby dzisiejszego konsumenta oraz rosnącą świadomość na temat ochrony środowiska naturalnego daje ogromną przewagę tym, którzy zdecydują się z niej skorzystać. Bytowanie “tu i teraz” dla opornych biznesów może okazać się zgubne, a jedyną szansą na przetrwanie w branży jest zejście z utartej ścieżki i spojrzenie w przyszłość. A rysuje się ona w barwach zero waste. 

Autorka tekstu: Marta Osuch

>>> Przeczytaj również: DeeZee rozpoczyna współpracę z Zalando. Marka stworzy specjalną kolekcję dla klientów platformy

Newsletter

FASHION BIZNES