Kryzys Under Armour. Analitycy nie wróżą marce najlepiej

260
ca.finance.yahoo.com

Jak podają wyniki ankiety Canaccord Genuity, dotyczącej firm produkujących ubrania sportowe, marka Under Armour przechodzi teraz kryzys…

Bazując na odpowiedziach 721 mężczyzn i 695 kobiet, którzy dokonali zakupu odzieży sportowej w ciągu ostatnich 6 miesięcy, analitycy ustalili, że mocne strony Under Armour znacznie się osłabiły, co może mieć wpływ na atrakcyjność marki, a jej przyszłość stanęła nagle pod znakiem zapytania.

Uważamy, że niegdyś wysoka pozycja Under Armour, wykazuje oznaki słabnięcia, co naszym zdaniem źle wróży dla przyszłości tej marki – mówią analitycy z Canaccord Genuity. Problem rozrasta się również poprzez słabnący asortyment, który traci na wartości w oczach konsumentów, na tle firm konkurencyjnych…

Czym więc spowodowane są obecne problemy firmy?

Badania wykazały, że firmy Nike i Adidas znacznie przewyższają Under Armour jeśli chodzi o innowacje, co może być powodem spadku UAA. Podczas gdy Under Armour ustępuje swojej pozycji jako najbardziej innowacyjna marka sportowa dla klientów zarabiających powyżej 60 tysięcy dolarów, Nike zdobyło w tej kategorii najwięcej – bo aż 42% głosów. Jedyną kategorią, w której UAA zwiększyło swoje noty, jest kategoria mężczyzn zarabiających poniżej 60 tysięcy dolarów, co potwierdza, że marka zachwiała się mocno wśród wysokozarabiających i nie oferuje już asortymentu, który przemawia do mężczyzn o tym statusie.

Ankieta potwierdza więc, że na polu z Nike i Adidas, UAA pozostaje w tyle, co powinno być dla marki niepokojące, gdyż mężczyźni tej grupy demograficznej stanowili dotychczas około 75% sprzedaży. Jednak najbardziej drastyczną zmianę we wskaźnikach, możemy obserwować wśród klientów zarabiających w przedziale 60-75 tysięcy dolarów. Wynika to z faktu, że reputacja UAA jako najmodniejszej marki spadła w tej grupie z 36% do 10%…

Na podstawie wyników tej ankiety, analitycy twierdzą, że relacja marki z konsumentami stanie się jeszcze bardziej utrudniona na przestrzeni kolejnych miesięcy i tym samym nie wróżą firmie Under Armour najlepiej.

Co marka zrobi żeby zwiększyć sprzedaż? Czy zła passa minie? Zapewne dowiemy się wkrótce.

Tekst: Kinga Ambrożkiewicz

>>> Przeczytaj również: Puma notuje rekordowe wyniki. Dogoni swoich rywali?