Konkurs Cartiera na wyjątkowy start-up. Jak jubiler wspiera kobiety przedsiębiorcze?

154
forbes.com

Kolejna edycja Cartier Women’s Initiative Awards rozstrzygnięta. Słynna firma jubilerska nagrodziła wyjątkowe kobiety-przedsiębiorców.

Jak się okazuje, firmę Cartier powinniśmy kojarzyć nie tylko z kultowych bransoletek i pierścionków ale także ze wsparciem, jakie daje przedsiębiorczym kobietom.

Cartier Women’s Initiative Awards to konkurs organizowany od 2006 roku przez słynną firmę jubilerską, Women’s Forum, McKinsey & Company i szkołę biznesu INSEAD. Konkurs ma za zadanie zachęcać kobiety do zakładania własnych przedsiębiorstw. Co roku główne laureatki, których start-upy wyróżniają się innowacyjnością i pomysłowością otrzymują nagrody pieniężne w postaci 100 tysięcy dolarów.

Wyłonienie zwyciężczyń nie należy do łatwych i zajmuje organizatorom cały rok. W tym roku zgłosiło się ponad 2900 uczestniczek z całego świata. W drugim etapie wyłoniono 21 finalistek reprezentujących różne regiony geograficzne. Następnie kobiety spędziły tydzień w San Francisco, gdzie miały możliwość wziąć udział w specjalnych warsztatach biznesowych. Następnie w tym samym miejscu odbyła się gala finałowa. Jury składające się z 35 specjalistów ostatecznie nagrodziło 7 wyjątkowych kobiet. Co ciekawe, zwyciężczynie reprezentują nie tylko różne kraje i kontynenty, ale również różne branże, takie jak medycyna, informatyka, edukacja, czy nawet agrokultura i moda. Pełną listę laureatek znajdziecie tutaj.

Każda kolejna edycja programu współorganizowanego przez Cartier przynosi coraz więcej dobrego, a nagrodzone start-upy rzeczywiście działają. Po 13 latach działania programu okazuje się, że 80% finalistek nadal świetnie radzi sobie w biznesie nawet po 10 latach od otrzymania nagrody. Trzymamy więc kciuki za kolejne uczestniczki i gratulujemy tegorocznym zwyciężczyniom!