noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Trussardi

Trussardi żegna dyrektorów kreatywnych. Czy włoska marka utrzyma się na powierzchni?

REKLAMA
noSlotData

Serhat Ishik i Benjamin Alexander Husebi, założyciele GmbH, żegnają się z marką Trussardi. Co ta decyzja może oznaczać dla włoskiego domu mody, który obecnie stoi na skraju bankructwa?

Wygląda na to, że problemy Trussardiego nie mają końca. Zaledwie dwa tygodnie temu informowaliśmy o ogromnych kłopotach finansowych włoskiego domu mody, który obecnie wszedł w proces restrukturyzacji. Teraz sieć obiegła informacja, że główni projektanci żegnają się z marką. 

Trussardi bez kierownictwa artystycznego

Założyciele berlińskiej marki GmbH Serhat Ishik i Benjamin Alexander Huseby odchodzą z włoskiego brandu – informuje portal WWD. Dyrektorami kreatywnymi marki zostali w połowie 2021 roku, co oznacza, że zasilali jej szeregi przez niespełna dwa lata.  

Projektanci nie potwierdzili jeszcze tych informacji. Wcześniej jednak sieć obiegły informacje o trudnej sytuacji finansowej domu mody. Wiadomo też, że cały zarząd Trussardi podał się do dymisji, a CEO Sebastian Suhl nie stoi już na czele firmy. Kwota zadłużenia Trussardi szacowana jest 50 mln euro. Z uwagi na kłopoty finansowe, firma miała podjąć kroki ku restrukturyzacji.

Czy włoski dom mody przetrwa?

Historia marki Trussardi sięga początków XX wieku. Założona w 1911 roku przez Dante Trussardiego marka, początkowo zajmowała się produkcją skórzanych rękawiczek. Z biegiem lat przekształciła się w wielkie imperium modowe. Za rozwój domu mody odpowiada wnuk Dantego, Nicola Trussardi, który przejął stery nad rodzinnym biznesem w latach 70.

W 2020 roku na czele brandu stanął Sebastian Suhl, amerykański biznesmen wcześniej związany z domami mody Prada czy Givenchy. W 2022 roku dokonano rebrandingu marki. Po 49 latach odświeżono logotyp – zmianie uległ nie tylko font, ale i wygląd charcika włoskiego. Obsadzeni na stanowiskach dyrektorów kreatywnych Serhat Isik i Benjamin A. Huseby odmłodzili wizerunek domu mody, dając nadzieję na odrodzenie również pod względem finansowym. Czy ich odejście zwiastuje definitywny koniec marki? Będziemy bacznie śledzić rozwój wydarzeń. 

Zdjęcie główne: kampania Trussardi 2018, źródło: myfacehunter.com

Przeczytaj również: Czy LVMH wchłonie Richemont? Znamy szczegóły

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

Trussardi

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES