Miłośnicy mody i ostatniej dekady XX wieku już mogą zacierać ręce ze zniecierpliwienia. Powstaje telewizyjne show na temat brytyjskiej edycji „biblii mody”.
Polecane wideopodcasty:
Była redaktor naczelna brytyjskiego „Vogue’a”, Alexandra Shulman, przygotowuje nowy, wyjątkowo ekscytujący projekt. Jak ujawnił portal Deadline, telewizyjny serial zatytułowany Gold Dust Nation, ma opowiadać historię magazynu w latach 90. Shulman przy jego produkcji współpracuje z byłą redaktor prowadzącą, Fioną Golfar, oraz firmą producencką Bad Wolf.
Serial ma odkrywać kulisy modowego świata tamtych czasów. Przez pryzmat brytyjskiego magazynu, widzowie będą mogli zobaczyć kraj odradzający się z recesji i wchodzący w nową rzeczywistość. Ujrzymy w nim między innymi rozwój ówczesnych nurtów społecznych, kwestii feminizmu, wizerunku ciała, dyskryminacji wieku czy nadużywania środków odurzających w świecie mody.
Shulman i Golfar pracowały dla brytyjskiej edycji „Vogue’a” przez 25 lat. Shulman, która odeszła ze stanowiska w ubiegłym roku, była odpowiedzialna za ogromny wzrost popularności tytułu na przestrzeni lat. To właśnie za czasów jej rządów magazyn wydał w 1997 roku słynną okładkę przedstawiającą księżną Dianę czy najsłynniejsze Gold Issue z 2000 roku z Kate Moss.

Fiona Golfar w rozmowie z portalem Deadline przyznała, że projekt ma opowiadać o grupie ludzi, którzy poszukują swojego miejsca w świecie wszechobecnego blasku. Jak ujawniła: To show o miłości i lojalności, zdradzie i kreatywności, pięknie i obrazie ciała. Czy te współistnieją, gdy tak wiele zależy od niezwykle wymagającego świata magazynów mody?
Nie ujawniono jeszcze, kiedy serial wejdzie na ekrany. My już nie możemy się doczekać!
