Kłopoty Fenty Beauty? Rihanna wycofuje jeden ze swoich produktów

354
źródło: lvmh.com

Najnowsze propozycje Rihanny jeszcze dobrze nie trafiły do sprzedaży, a już wywołały niemałe kontrowersje. Punktem zapalnym okazał się być rozświetlacz z przedpremierowej kolekcji Fenty Beauty, a dokładniej jego nazwa, którą uznano za obraźliwą.  

Kiedy kilka dni temu Rihanna zapowiadała wypuszczenie kolejnych produktów jej autorskiej linii Fenty Beauty, zapewne nie spodziewała się, że jeden z nich spotka się z tak negatywnym odzewem.

Przedmiotem sporu stał się rozświetlacz z serii Killawatt Freestyle o nazwie Geisha Chick. Internauci uznali ją za mało elegancką, a wręcz obrażającą część azjatyckich klientów. Swoją krytykę argumentowali nawiązaniem do kultu gejszy, które według nich został wykorzystany w nieodpowiednim kontekście i był w tym wypadku nie na miejscu.

>>> Zobacz również: Rihanna stworzy markę z projektantami pracującymi dla Celine?

Całe zamieszanie rozpoczęły negatywne komentarze na Instagramie i Twitterze: Bardzo mnie cieszy premiera nowych odcieni Killawatt, jednak nazwa Geisha Chic  nie jest tu dobra, ponieważ zupełnie ignoruje historię i właściwe znaczenie bycia gejszą. Czekałam na ten kolor, ale nie będę czuła się dobrze ze sobą, jeśli kupię go pod taką nazwą. Zmieńcie ją, bym mogła błyszczeć tym rozświetlaczem latem! – skomentowała jedna z Internautek. Inny wyglądał następująco:

W odpowiedzi na negatywne komentarze, głos zabrała sama marka Fenty Beauty, która w prywatnych wiadomościach przeprosiła, za powód zamieszania i podziękowała komentującym za edukowanie ich w tej dziedzinie. Obiecano również, że produkt nie zostanie wypuszczony do sprzedaży pod sporną nazwą.

Reakcje Fenty Beauty zostały docenione przez Internautów, którym spodobała się szybka reakcja firmy, aktywne słuchanie konsumentów przez markę oraz próba rozwiązania zaistniałego sporu.

>>> Zobacz również: Pica Pica zmuszona przez W.Kruk do zmiany nazwy marki. Gigant może więcej?

View this post on Instagram

UPDATE 🚨🚨 Hey Loves, Due to the feedback on this post @fentybeauty has decided to completely remove this shade from online and in stores until further notice. We will keep u updated! We appreciate Fenty Beauty’s responsiveness to this matter and applaud the continuous evolution of this amazing beauty community 💗🙏🏼 . . . More….. 👀🙀💗❤️ #fentybeauty Keep it cute and sweet in #KILLAWATTFOIL in #GEISHACHIC! NEW metallic brick red ✨ . . It’s going to be a HOT🔥 #Summer2019 ☀️✨ Also dropping: 1. #BRONZERS ✨😍 #SUNSTALKRBRONZER – gives instant warmth that brings out the right undertones for a sun-soaked glow! This creamy, powder bronzer. that are blendable and transfer resistant in 8 shades, Instant Warmth Bronzer $30 each: MOCHA MAMI – very del shade with warm red undertones COCO NAUGHTY – deep shade with neutral undertones CARAMEL CUTIE – tan to deep shade neutral undertones BAJAN GYAL – tan shade with warm undertones I$LAND TING – Medium shade with neutral undertones PRIVATE ISLAND – Light to medium shade with warm undertones SHADY BIZ – Light shade with warm undertones INDA SUN – fair shade with neutral undertones 2. SCULPTING BRONZER BRUSH 195 $34 – A tapered bronzer brush with a custom paw shape designed to contour the face with effortless precision. 3. CHEEK-HUGGING BRONZER BRUSH 190 $36 – An extra large, super plush bronzer brush that’s expertly chiseled to “hug” the curves of your face for an all-over bronze glow. 4. LIL BRONZE DUO Mini Bronzer Set $24 featuring a mini Sun Stalk’r Instant Warmth Bronzer and a mini Match Stix Shimmer Skinstick. In SHADY BIZ/SINAMON (for light – Medium skin tones) CARAMEL CUTIE/SINAMON (For tan to deep skin tones) 5. Mini!! PRO FILT'R – Instant Retouch Setting Powder $16 in Butter, Cashew, Honey, Nutmeg . . Will be available ➡️ APRIL 5TH online @fentybeauty @sephora . . There are more…. 👀 What’s on your list? 💛❤️💗✨💧 XO #Trendmood #fenty #fentybeauty THANK U for this beautiful update: @jordy2_shorty @audreypschl 😘 . . #motd #makeupoftheday #mua #ilovemakeup #makeup #makeupaddict #makeuplover #makeupblogger

A post shared by TRENDMOOD (@trendmood1) on