REKLAMA
Monnari wyniki finansowe 2023

Popularna sieć odzieżowa zmniejsza ilość salonów, notując jednoczesne wzrosty

REKLAMA
REKLAMA

Grupa Monnari podsumowała wyniki za 2023 rok. Przychody polskiego producenta odzieży damskiej szacowane są na 302 mln złotych. Oznacza to 7,3 wzrost rdr. 

Przeczytaj również: Jedna z najpopularniejszych polskich marek odzieżowych trafi w ręce spółki Greenpoint

Zgodnie z komunikatem grupy, przychody w IV kwartale były o 0,9 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego i wyniosły 91,9 mln zł. Wstępne wyniki za rok 2023 wskazują na 302 mln złotych przychodu, czyli wzrost 7,3 proc. rdr.

Rok 2023 Grupa zakończyła sprzedażą w 218 salonach sprzedaży wobec 236 salonów na koniec 2022 r. dla marek Monnari (184 salony), franczyza Monnari (19 salonów) i Femestage (15 salonów). 6 proc. Spadkowi uległa powierzchnia handlowa sieci, która wyniosła na koniec roku ok. 46,5 tys. m kw. (49,5 tys. m kw. w 2022 r.).

Prezes Monari Trade S.A. Mirosław Misztal w swojej niedawnej wypowiedzi zwrócił uwagę na rosnące koszty działalności, będące aktualnie największym wyzwaniem spółki. Wzrost rdr kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu po trzech kwartałach 2023 r. wyniósł 21,2 proc.  „To będzie wyzwanie. Najniższa krajowa będzie ok. 20 proc. wyższa, inne koszty z tytułu przeliczników inflacji od nowego roku, podwyżka czynszów. Łatwo nie będzie” – podkreślił.

Grupa Monnari Trade działa na rynku od 2000 roku, a historia marki Monnari sięga roku 1998. Na GPW spółka notowana jest od 2006 roku. 

Zdjęcie główne: Unsplash

Przeczytaj również: Najbardziej prestiżowe dzielnice Warszawy

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES