REKLAMA

PODSUMOWANIE TYGODNIA. Viva Milano!

REKLAMA

Po chłodnym Nowym Jorku i nowoczesnym Londynie przyszedł czas na piękny Mediolan. Lądując na lotnisku Malpensa trudno nie zauważyć reklamy Giorgio Armani, wisi tam od ponad dwudziestu lat, to prawie połowa okresu istnienia tego kultowego już domu mody. Ale nie tylko Armani urzeka na Milan Fashion Week. Jednym z najbardziej obserwowanych projektantów ostatnich miesięcy jest Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci. Kolejny sezon z rzędu nie zawiódł, wręcz przeciwnie, wyprowadza dom mody na prostą nadając jej nowego charakteru. Wyniki finansowe mówią same za siebie. Kolejną gwiazdą włoskiego tygodnia mody jest niezmiennie Jeremy Scott i jego propozycje dla Moschino. Żartownisie mówią, że projektant się wypalił, ale nie dlatego, że na wybiegu wiało nudą, ale kreacje były po prostu poprzypalane. Ale Milan Fashion Week nie byłby taki sam bez Mucci Prady. Kunszt krawiectwa i niezwykle przemyślane projekty zaparły dech w piersiach. To jednak jeszcze nie koniec włoskich dni mody. Co przyniosą nam kolejne dwa dni pokazów? Dowiecie się z FashionBiznes. Zapraszamy!

„Smoking hot” według MOSCHINO

Moschino RTW Fall 2016, Fot. Giovanni Giannoni/WWD
Moschino RTW Fall 2016, Fot. Giovanni Giannoni/WWD

Coś się zmieniło. Jeremy Scott tym razem nie zmienił modelek w lalki Barbie, a jego pokaz nie przypominał myjni samochodowej. To było eleganckie show z wystawnymi, orientalnymi dywanami, barokowymi krzesłami, zastawione z kryształowymi wazami i pozłacanymi lustrami. To trochę tak, jakbyśmy przyszli w gości do pałacu projektanta i jego  bandy. Obejrzyj całą kolekcję TUTAJ.

 

PRADA, w której nie ma miejsca na przypadek

Mat. prasowe Prada, Źródło: i-d Vice
Mat. prasowe Prada, Źródło: i-d Vice

O Miucci Pradzie mówi się, że jest myślicielką, która każdy projekt rozkłada na części pierwsze. Tam nie ma miejsca na przypadek. Kolekcja na jesień-zimę 2016/17 powstała z myślą o złożonej kobiecie, która potrafi prowokować sensualnością i manifestować swój sukces.

Kolekcja na jesień powstała dla prawdziwych kobiet – powiedziała Miuccia na backstagu przed pokazem. Przeczytaj pełną relację z pokazu TUTAJ.

Gucci nadrabia straty i wychodzi na prostą

Gucci Wiosna 2016. Fot. Gucci.com
Gucci Wiosna 2016. Fot. Gucci.com

Minął niemalże rok, od kiedy Alessandro Michele pokazał swoją pierwszą kolekcję Gucci  womenswear. Chociaż media na całym świecie chętnie publikowały edytoriale najnowszej kolekcji to nie było wiadomo, czy dziwaczne i ekstrawaganckie ubrania zostaną równie dobrze odebrane przez samego klienta. Według ostatniego raportu finansowego Kering (grupy, do której należy Gucci) odpowiedź na to pytanie jest pozytywna. Poznaj wyniki spółki.

Raf Simons projektuje dla Freda Perry

Fred Perry i Raf Simons razem na cieplejsze miesiące. Tak w skrócie można opisać kolejną już kolaborację obu panów na wiosnę lato 2016. Współczesna sztuka była inspiracją dla kolorowych koszulek i bluzek sportowej marki z Wielkiej Brytanii. Oto niektóre z nich.

Amazon wprowadza własną markę na rynek?

Jeff Besos, prezes Amazon. Fot. BCCL
Jeff Besos, prezes Amazon. Fot. BCCL

Jak donosi portal „WWD”, Amazon jest już właścicielem 7 prywatnych marek modowych, których asortyment zawiera między innymi odzież i obuwie. Ale to koniec ekspansji bo jak okazuje się, handlowy gigant chce mieć własną linię. Wspomniane marki są sprzedawane na takich platformach sprzedażowych jak Franklin & Freeman, Franklin Tailored, James & Erin, Lark & Ro, North Eleven, Scout + Ro i Society New York. Czyżby wyrastała konkurencja dla H&M?

Tommy Hilfiger wypuszcza pierwszą „adaptacyjną linię odzieży” dla niepełnosprawnych dzieci

Tommy Hilfiger x Runway of Dreams / źródło: youtube.com
Tommy Hilfiger x Runway of Dreams / źródło: youtube.com

Amerykański projektant Tommy Hilfiger przy współpracy z organizacją Runway of Dreams stworzył pierwszą w swojej karierze kolekcję ubrań dla niepełnosprawnych dzieci. 

Na pierwszy rzut oka obie kolekcje dziecięce praktycznie się od siebie nie różnią. Większość projektów wygląda niemal identycznie. Różnice zauważalne są dopiero z bliska: dodatkowe zakładki, szwy lub magnesy zamiast guzików – wszystko to, aby ułatwić niepełnosprawnym dzieciom zakładanie i ściąganie ubrań oraz umożliwić całodzienne noszenie ich bez uczucia dyskomfortu czy ograniczania ruchów. Więcej dowiecie się TUTAJ.

Prezes Hugo Boss odchodzi z firmy

fot. Claus-Dietrich Lahrs / źródło: welt.de
fot. Claus-Dietrich Lahrs / źródło: welt.de

Dyrektor generalny Hugo Boss, Claus-Dietrich Lars po ośmiu latach pracy rezygnuje ze swojego stanowiska. Powodem mają być niesatysfakcjonujące wyniki niemieckiej spółki odzieżowej.

Hugo Boss nie zdoła osiągnąć docelowej marży, a zysk operacyjny spadnie w tym roku o 10 proc. z powodu spadku sprzedaży w USA i Chinach. Te niezbyt optymistyczne prognozy wymusiły na Larsie podjęcie decyzji o odejściu z firmy. Czytaj dalej…

Zapraszamy do naszej Prasówki. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:

Patronujemy: Slow Fashion #5

mat. prasowe SLOW
mat. prasowe SLOW

Już 5 i 6 marca odbędzie się piąta edycja targów Slow Fashion. Wydarzenie ponownie odbędzie się na PGE Narodowym w Warszawie, gromadząc w jednym miejscu czołowych polskich twórców. To jedno z największych wydarzeń modowych, na którym swoje produkty zaprezentuje 200 wystawców. Dowiedz się więcej TUTAJ.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES